۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۱۱۸۴۳
معاون بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی:

تحریم ملت ها بالاترین نقض حقوق بشر است

تحریم ملت ها بالاترین نقض حقوق بشر است
شیخ عطار هدف تحریم های یک جانبه آمریکا را ملت ایران بیان کرد و گفت: تحریم یک ملت بالاترین نقض حقوق بشر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی تخصصی حقوق بشر آمریکایی؛ تروریسم و تحریم امروز در جمع اصحاب رسانه در سالن قصر شیرین باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

براساس این گزارش، در این نشست شیخ عطار معاون بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بزک کردن و مشروعیت دادن به جنگ از ویژگی های حقوق بشر آمریکایی بعد از جنگ جهانی دوم بود.

وی افزود: بعد از فروپاشی شوروی نظریه پایان تاریخ مطرح شد و آن را یک امر الزامی برای جهان اعلام کردند و چون نمی توانستند برای اجبار کشورها دست به حمله نظامی بزنند اقدام به تحریم کشورها کردند.

شیخ عطار بیان داشت: با گذشت زمان و نزدیک شدن سیستم های اقتصادی با یکدیگر آمریکا بانک ها را ابزاری کارآمد برای تحریم قرار داد و دلیل آن این بود که بانکها با یکدیگر ارتباط تنگاتنگ داشتند و آمریکا نیز به آن تسلط داشت.

معاون بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه ابراز کرد: آمریکا در کنار بانکها ابزار دیگری هم با عنوان تحریم های ثانویه ایجاد کرد تا اگر کشوری با جمهوری اسلامی ایران معامله اقتصادی داشت موظف به پرداخت جریمه باشد.

وی با اشاره به اینکه تحریم های امروز آمریکا علیه ایران یک جانبه است، گفت: امروز اکثر تحریم های جمهوری اسلامی ایران تحریم های ثانویه است.

شیخ عطار عنوان کرد: امروز هنجار بین المللی را خود آمریکا تعریف می کند و این بالاترین نقض حقوق بشر است، آمریکا با تحریم‌های یک جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران، ملت ایران را هدف قرار داده و این بالاترین نقض به شمار می رود.

معاون بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: موضوع تحریم یک ابزار نهادینه شده در سیاست آمریکا بخصوص نسبت به کشور ایران است، امروز نخبگان جهانی باید تحریم را تعریف کنند چرا که جنایت تحریم ها بسی از جنایت در جنگ نظامی بالاتر است.

وی در پایان عنوان کرد: آمریکا تا به امروز 4 هزار و 190 تحریم انجام داده است، تحریم حق حیات، حق توسعه و حق مالکیت را از انسان ها سلب می کند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات