۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۱۱۸۵۶
آیت الله کعبی:

پذیرش اینستکس، قبول ضمنی تحریم‌ها و راه حل‌های بیگانه است

پذیرش اینستکس، قبول ضمنی تحریم‌ها و راه حل‌های بیگانه است
آیت الله کعبی با اشاره به اینکه با راه اندازی اینستکس تحریم‌ها پابرجا می‌ماند، گفت: دلخوشی به کانال مالی اروپا به معنای پذیرش ضمنی تحریم‌ها و راه حل‌های بیگانه است.
آیت الله عباس کعبی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به کانال مبادله تجاری اروپا با ایران (اینستکس) اظهار داشت: این کانال به واقع کالا در برابر کالا (نفت در برابر غذا و دارو) است و ربطی به تحریم‌های بانکی ندارد و با فعالیت چنین کانالی هیچ گشایشی در مبادلات بانکی حاصل نخواهد شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان با بیان اینکه با راه اندازی اینستکس تحریم‌های آمریکا و اروپا پابرجا می‌ماند، تصریح کرد: به وضوح آمریکا و اروپا خواهان ماندن یک طرفه ایران در برجام، عمل ایران به همه تعهدات برجامی، عدم بهره مندی از منافع برجامی و تحمل شدیدترین تحریم‌ها هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خواسته‌های اروپا و آمریکا با منطق حقوق، عزت و کرامت ملت ایران و حتی برنامه برجام سازگاری ندارد، افزود: دلخوشی به کانال مالی اروپا به معنای پذیرش ضمنی تحریم‌ها و راه حل‌های بیگانه است؛ حال آنکه تنها راه حل بیرون رفتن از مشکلات اقتصادی توجه به اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، پیشبرد اشتغال و تکیه بر منطق مقاومت خواهد بود.

آیت الله کعبی تأکید کرد: به طور قطع تحریم‌های آمریکا نسبت به کالا‌های اساسی «دارو و غذا» ظالمانه‌ترین تحریم‌ها و بر خلاف بدیهیات حقوق بشر است؛ چرا که دارو، غذا و مایحتاج عمومی مردم حتی در دوران جنگ نباید تحریم شود.

وی بیان داشت: آمریکا نقض کننده حقوق بین الملل و حقوق بشری، با بی منطقی تمام و پشتوانه استکبارگونه، سلطه و هیمنه اش عمل می‌کند و در عین حال اروپایی‌ها تابع رفتار آمریکایی‌ها در تعامل و ظلم به ملت ایران هستند./۹۴۵۶/ت210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات