۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۱۱۸۷۱
استاندار لرستان:

نماز جمعه، نهادی اثرگذار و ارزشمند است

نماز جمعه، نهادی اثرگذار و ارزشمند است
استاندار لرستان نهاد نماز جمعه را نهادی اثرگذار و ارزشمند عنوان کرد و گفت: هرچه که از عمر این نهاد می گذرد نقش و اثرگذاری آن بیشتر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، ظهر امروز در نشست ائمه جمعه لرستان با تبریک چهل ساله شدن نماز جمعه، گفت: نماز جمعه نهادی ارزشمند و اثر گذار است.

وی عامل اصلی پیشرفت کشورها را نهادسازی عنوان کرد و افزود: در هر جایی نهادی باشد، جای رشد خواهد بود و نهاد نماز جمعه یکی از نهادهای اثرگذار در پیشرفت جامعه و رفع مشکلات جامعه است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: امام راحل هر نهادی را که بنیان گذاری کرد می بینیم هر اندازه که از عمر انقلاب می گذرد اهمیت آن نهاد بیشتر مشاهده شد و این بخشی از قدرت نهاد سازی است.

وی اظهار داشت: نهاد نماز جمعه نهاد بزرگ و اثرگذاری است و آثارش در رشد و پیشرفت جامعه در عرصه های مختلف مشاهده می شود.

خادمی با قدردانی از زحمات ائمه جمعه یادآور شد: ائمه جمعه در همه زمینه ها و در پیگیری مسائل و مشکلات منظم و دقیق عمل می کنند.

وی به بحث سیل در فروردین امسال در استان لرستان اشاره کرد و ابراز داشت: ائمه جمعه در کنار هلال احمر، نیروهای مردمی و جهادی و دیگر نهادها در مناطق سیل زده حضور داشتند.

استاندار لرستان با اشاره به وقوع سیل در کشور خاطرنشان کرد: سیل استان لرستان به معنای واقعی رخ داد و در سایه غافل گیری و تخریب گری در استان خسارت ها به بار آورد.

وی افزود: این سیل خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشت، در مجموع اطلاع رسانی از قبل وقوع سیل نیز خوب بود.

خادمی عنوان کرد: در شهرستان پلدختر در حوزه مسکن 13 هزار تخریبی کامل داشتیم نزدیک 40 روستا باید جابجایی کلی و یا جابجایی موضعی انجام بدهیم و تاکنون 11 هکتار زمین خریداری کردیم.

وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی خسارت ها زیاد بود، در بعضی مناطق افزون بر اینکه محصول را از دست داده ایم، زمین نیز از بین رفته است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: 800 میلیارد بودجه به استان لرستان اختصاص یافت و این مبلغ در برابر خسارت های وارد شده بسیار کم است.

خادمی به نقش ستاد اجرایی در کمک و امداد رسانی به سیل زدگان اشاره کرد و گفت: نزدیک چهار هزار تک وسایل منزل بین سیل زدگان توزیع شده است.

وی اظهار داشت: امروز د جریان سیل اخیر به مرحله بهره برداری رسیده ایم و از فرصت های سیل استفاده می شود و یکی استفاده و بهره برداری از آب سیل است./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات