۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۱۱۸۷۷
آیت الله عیسی قاسم:

واقعیت حقوق بشر آمریکایی بر ملت های جهان پوشیده نیست

واقعیت حقوق بشر آمریکایی بر ملت های جهان پوشیده نیست
رهبر شیعیان بحرین با اشاره به اینکه رسانه های جهان همواره در حال نیکو جلوه دادن حقوق بشر آمریکایی هستند، بیان داشت که واقعیت این حقوق بشر بر ملت های جهان پوشیده نیست.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین پیش از ظهر امروز در کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری که در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، عنوان کرد: انسان مخلوقی بزرگ که خدای متعال او را بر همه آفریده ها برتری داد و تساوی حقوق همه هم‌نوعانش را بنا بر انسانیت و نه تلاش و جایگاه اجتماعی انسان قرار داده است.

رهبر شیعیان بحرین خاطر نشان ساخت: انسان دو بعد دارد، یکی بعد مادی و شهوانی و دیگر بعد روحانی که شامل عقل، وجدان، علم و شوق به کمال داشتن در کنار ذاتی که آنقدر قابلیت رشد و کمال دارد که می تواند بر فرشتگان نیز برتری پیدا کند و همین بعد روحانی انسان دلیل دستور خداوند برای سجده بر او بود، نه بعد مادی او که از گل بدبو آفریده شده است.

 آیت الله عیسی قاسم ادامه داد: بنا بر تفکر یکتاپرستی، انسان همه وجودش در ملکیت خداوند است و هیچ چیزی از آزادی خود را در اختیار ندارد، مگر آنکه خداوند بخواهد. پس انسانی که آزادی خود را هم نمی تواند تضمین کند، هرگز نمی تواند آزادی دیگران را سلب یا آن را محدود کند.

وی به حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و بیان داشت: رسانه های عربی و غربی همواره در حال نیکو جلوه دادن حقوق بشر آمریکایی هستند، ولی ملت های جهان شاهد هستند که آمریکا چگونه با حقوق بشر برخورد می کند و رژیم های ناقض حقوق بشر را زیر چتر حمایت خود برده است که در حال مقابله با ملت ها هستند.

رهبر شیعیان بحرین گفت: حقوق بشر به خودی خود وجود ندارد و لازم است که قانونگذار آن را تعیین کند و هیچ کس و هیچ کشوری نمی تواند قانون آن را وضع کند، مگر خدای متعال که مالک همه آفریده هاست. البته که حقوق بشر از دو جنبه قابل بررسی است: جنبه الهی و جنبه سکولاریسم که از دیدگاه الهی، توان انسان تنها بدست خداوند متعال است و بدون او نمی تواند تأثیری در جامعه داشته باشد./983/ب

ارسال نظرات