۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۱۱۸۸۰
در نشست خبری تشریح شد؛

برنامه های آستان قدس رضوی نمایندگی قم در دهه کرامت

برنامه های آستان قدس رضوی نمایندگی قم در دهه کرامت
حجت الاسلام تکیه ای در نشستی با خبرنگاران به تشریح برنامه های آستان قدس رضوی نمایندگی قم در دهه کرامت پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدمحمدباقر تکیه ای در نشست خبری نمایندگی آستان قدس رضوی نمایندگی قم به مناسبت دهه کرامت که در سالن جلسات این نمایندگی برگزار شد با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) گفت: دهه کرامت سال جاری با شعار خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت(ع) آغاز می شود.

مدیر آستان قدس رضوی نمایندگی قم ادامه داد: قم به دلیل میزبانی اجلاسیه اعتاب مقدسه و شروع کننده دهه کرامت به مناسبت میلاد بانوی کرامت حضرت معصومه(س) دارای نقش محوری و تأثیرگذاری است.

وی به برنامه های خادم یاری اشاره کرد و گفت: کاروان زیر سایه خورشید همانند هر سال میهمان خادمیاران رضوی در قم است که با استقبال از خادمان حرم امام رضا(ع) برنامه های دهه کرامت آغاز می شود و این کاروان به مدت چهار روز در قم مستقر خواهند شد.

حجت الاسلام تکیه ای ادامه داد: حضور در برنامه تعویض پرچم گنبد حرم حضرت معصومه(س)، حضور در جشن میلاد حضرت معصومه(س)، حضور در مراسم خطبه خوانی روز میلاد، حضور در مسجد مقدس جمکران، حضور در برخی روستاهای محروم و مناطق حاشیه ای قم، حضور در نمازجمعه قم، حضور در معدن منگنز قم به عنوان معدن ملی و اثرگذار در رونق ملی، حضور در آسایشگاه فاطمیه و کوثر و دیدار با حضرت آیت الله سبحانی از برنامه های کاروان رضوی زیر سایه خورشید است.

وی حضور زائر اولی ها در حرم حضرت معصومه(س) را از برنامه های دهه کرامت دانست و گفت: اولویت آستان قدس رضوی در چند ماهه اخیر رسیدگی به مناطق سیل زده بوده است بنابراین غالب زائر اولی های حضرت معصومه(س) از آن مناطق هستند که تاکنون بیش از هفتصد نفر نامشان ثبت شده و فردا به صورت پیاده از بیت النور به حرم حضرت معصومه(س) مشرف می شوند.

مدیر آستان قدس رضوی نمایندگی قم ادامه داد: زیارت امام زادگان مهم قم مانند سیدعلی(ع) و موسی مبرقع، برنامه های فرهنگی و مسابقات و مراسم غبار روبی در روز شنبه از برنامه های کاروان مهر فاطمی است که امیدواریم همیشه ادامه داشته باشد و زائر اولی ها در طول سال نیز پذیرش شوند.

حجت الاسلام تکیه ای ادامه داد: حضور خادم یاران در بوستان های سطح شهر با احداث غرفه های خدمت به مردم در رشته های تخصصی جهت خدمت رسانی به مردم؛ برگزاری نشست تخصصی، جشن معصومه های بهشتی در کارگاه های هنری و توانمندسازی، ایجاد میز خدمت به خانواده های شهدای مدافع حرم با همکاری ستاد تکریم خانواده شهدا، صعود کانون خادم یاران ورزشی در دهه کرامت به قله دماوند و بر افراشتن پرچم امام رضا(ع) بر فراز قله از برنامه های دهه کرامت به شمار می روند.

وی در ادامه به محورها یا فرصت های دهه کرامت اشاره کرد و گفت: آستان قدس رضوی در صدد ترویج عمومی مفهوم زیارت است که ایجاد کاروان اولی ها بخشی از آن است و تا پایان سال 2 هزار نفر از زائر اولی های قم به مشهد اعزام خواهند شد و ایجاد کاروان های زیارت ارزان نیز در حال برنامه ریزی است.

مدیر آستان قدس رضوی نمایندگی قم ادامه داد: خدمت کریمانه به مردم، محبت به ائمه(ع) و امام رضا(ع)، معرفت به امام(ع) و الگو سازی در شادی و نشاط مؤمنان از محورهای فعالیت های آستان قدس رضوی به شمار می روند که می توانند معیار وحدت میان مسلمانان و مذاهب مختلف نیز باشند./1324/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
مصطفی رستمی
ارسال نظرات