۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۱۱۸۸۳
معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران:

نگاه اسلام نسبت به زن و مرد، یک دوگانه نیکو است

نگاه اسلام نسبت به زن و مرد، یک دوگانه نیکو است
ظهیری نگاه اسلام نسبت به زن و مرد را نگاه دوگانه نیکو و تصرف در این دو گانه ها را موجب اختلالات در نظام طبیعی دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، خانم معصومه ظهیری در پنل تخصصی زنان کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری که در مجموعه فرهنگی سرچشمه تهران برگزار شد، گفت: دوره هایی در تاریخ وجود داشته است که زنان یا مردان بر یکدیگری برتری داشته اند که دوران برتری زنان را دوران مادرشاهی می نامیدند.

وی افزود: پس از جنگ جهانی دوم و تشکیل سازمان ملل در سال 1948 منشور جهانی حقوق بشر تصویب شد؛ اعلامه حقوق بشر جنبه ارشادی داشت ولی ذیل آن، تعدادی از کنوانسیون ها و معاهدات بین المللی شکل گرفت.

ظهیری اظهار داشت: اصل پذیرش عدم تساوی دو جنس یک اصل مهم است ولی اصلا اسلام نابرابری این دو جنس را نمی پذیرد تا اینکه بخواهیم قوانین متداول و تغییر پذیر را دچار دگرگونی کنیم.

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: نگاه اسلام، نسبت به زن و مرد، یک دوگانه نیکو است و تصرف در این دو گانه ها اختلالاتی در نظام طبیعی ایجاد می کند. کسانی که طرفدار جنس زن نزدیک به طبیعت با تفوق زنانه هستند، فمنیست های تفوق گرایی بودند که جنسیت طبیعی زن را برتر می دانست.

وی ادامه داد: در تمام تفکرات حقوقی مرخصی زایمان برای زنان را می پذیرند و این تعادل در نگاه حقوقی و حسی پذیرفته شده است و این مرخصی 9 ماهه را بنا به پذیرش علل طبیعی تفاوت زنان با مردان می دانند. امروزه حتی روشنفکران آمریکایی و اروپایی که اهل لایف استایل تغییری هستند بسیاری از تغییرات مرتبط با زنان را درک نکرده اند و امروزه منتقد جریانات تندروی فمنیستی هستند.

ظهیری افزود: انسانیت انسان، مهمترین هدف و سیبل این تغییرات بوده است؛ این انسان است که ارزش های والایی را که گاهی به جنس هم تعلق می گیرند را هدف گرفته است. در تمام روایات اسلام، دوگانه ارزش گذاری برای کارکردها و رفتار در نظر گرفته شده است؛ خداوند به بارداری و شیردهی زنان پاداش می دهد؛ خداوند به جایگاه مدیریت و قوامیت و تحمل مسایل اقتصادی و نان آوری آنها پاداش می دهد.

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: اصالت انسان در سده اخیر به حدی مخدوش شده است که مردان و زنان به مردانگی و زنانگی خود مفتخر نیستند و حتی قوانین نیز سرگردان شده اند؛ خداوند موید ذکر و انثی است و وقتی این هویت زنانه و مردانه رسمی شد، مساله شکل می‌گیرد.

ظهیری در پایان خاطرنشان کرد: نکته دیگر آن است که قوانین را باید به اعتبار افراد داشته باشیم؛ اگر تبعیض مثبت انجام شد، ارزش هایی که انسان ها در یک رقابت مثبت به یک جایگاه می رسند را چگونه می توانیم تبیین کنیم؟

مصطفی رستمی
ارسال نظرات