۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۶۱۱۸۹۶

میزان محبوبیت ترامپ در سراشیبی سقوط

میزان محبوبیت ترامپ در سراشیبی سقوط
تازه ترین نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد میزان محبوبیت رییس جمهور آمریکا همچنان روندی نزولی داشته است.

به گزارش خبرگزاری رسا، نظرسنجی مشترک هاروارد و موسسه هریس حاکی است که میزان رضایت افکار عمومی آمریکا از دونالد ترامپ در ماه ژوئن به کمتر از 44 درصد رسیده است. این در شرایطی است که میزان محبوبیت ترامپ در ماه قبل از آن به بالاترین سطح خود در دو سال اخیر رسیده بود.

این رقم در ماه می به 48 درصد رسیده بود که بالاترین رکورد از ژوئن 2017 میلادی بوده است.

این در شرایطی است که میزان رضایت مردم آمریکا از سیاست‌های اقتصادی ترامپ نیز با کاهش محسوسی روبرو شده است. تنها 56 درصد مردم از عملکرد ترامپ در زمینه رشد اشتغال حمایت کرده‌اند. این رقم در نظرسنجی ماه می به 62 درصد رسیده بود.

البته 55 درصد مردم آمریکا هنوز از سیاست‌های اقتصادی دولت ترامپ حمایت می کنند. این رقم نسبت به ماه گذشته 4 درصد کاهش داشته است.

نظرسنجی هفته گذشته آسوشیتدپرس نیز نتایج مشابهی را نشان داده است. در حالی که میزان رضایت عمومی از سیاست‌های اقتصادی ترامپ نسبتا بالا بوده ولی محبوبیت کلی وی در بین شهروندان آمریکایی کاهش یافته است.

یکی از مهمترین عوامل کاهش محبوبیت ترامپ، مسائل مربوط به سیاست خارجی و اداره دولت بوده است. دولت ترامپ در عرصه سیاست خارجی با تشدید تنش‌ها با ایران، کره شمالی و چین و روسیه روبرو بوده است.

میزان حمایت ترامپ در بین جمهوریخواهان به بیش از 83 درصد رسیده است ولی این رقم در بین طرفداران حزب دموکرات تنها 13 درصد بوده است./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات