۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۶۱۱۹۰۳

نقش سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در بحران سودان

نقش سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در بحران سودان
شرکت یک افسر سابق سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی قراردادی به ارزش ۶ میلیون دلار با شورای نظامی سودان امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، شرکت کانادایی «دیکنز و مادسون» توافقنامه ای به ارزش ۶ میلیون دلار برای بهبود وجهه شورای نظامی سودان با مقامات این شورا امضا کرده است.

بی بی سی گزارش داد که این شرکت به مقامات نظامی سودان وعده داده که در برابر دریافت مبلغ مذکور تلاش می کند در میان افکار عمومی جهان وجهه شورای نظامی را بهبود بخشد.

در همین راستا «ارین بن میناشی» رییس این شرکت که از قضا افسر سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به موساد نیز بوده اعلام کرد که آنها می کوشند تا به شورای نظامی کمک کنند تا یک دولت مدنی و نخست وزیر شایسته در این کشور بر سر کار آید.

مسؤولان شرکت کانادایی مذکور اعلام کرده اند که شورای نظامی تلاش دارد تا از سوی دولتهای آمریکا، عربستان و روسیه تأیید شود و این شرکت در مرحله آتی اقدام به حمایت مالی از شورای نظامی و ارسال تجهیزات نظامی برای این شورا خواهد کرد.

هم چنین گفته می شود خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی که این روزها به طرابلس لشکر کشی کرده و باعث کشته و آواره شدن تعداد زیادی از مردم این کشور شده نیز پیشتر با این شرکت قرارداد امضا کرده است. بر همین اساس شرکت دیکنز و مادسون پیشنهاد داده تا ائتلافی میان سودان و شبه نظامیان خلیفه حفتر تشکیل شود تا در برابر دریافت پول از سودان از شورای نظامی این کشور حمایت نظامی به عمل آورد./847/ب

منبع: مهر

ارسال نظرات