۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۶۱۱۹۰۵
نظرسنجی‌ها نشان داد:

اکثر آمریکایی‌ها مخالف تقابل نظامی با ایران هستند

اکثر آمریکایی‌ها مخالف تقابل نظامی با ایران هستند
طبق نتایج آخرین نظرسنجی‌ها، اکثر مردم آمریکا معتقدند که واشنگتن نباید وارد تقابل نظامی با ایران شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، طبق نتایج جدید نظرسنجی هاروارد کپس/ هریس، اکثریت مردم آمریکا از آنچه منصرف شدن «دونالد ترامپ»، رییس‌جمهور آمریکا از اقدام نظامی علیه ایران بعد از ساقط شدن پهپاد جاسوسی آمریکا خوانده می‌شود، حمایت می‌کنند.

دونالد ترامپ ۳۱ خردادماه در صفحه توئیتر خود مدعی شد قصد داشته به تلافی سرنگونی یک فروند پهپاد آمریکایی از سوی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سه نقطه در ایران حمله کند، اما بعد از متوجه شدن اینکه این حملات به کشته شدن ۱۵۰ ایرانی منجر خواهد شد، آن را لغو کرده است.

ادعاهای ترامپ در خصوص صرفنظر از اقدام نظامی علیه ایران در حالی مطرح شده است که «لئون پانه‌تا»، وزیر دفاع اسبق آمریکا در گفت‌وگو با نشریه «اشپیگل» درباره ادعای «دونالد ترامپ»، رییس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه حمله به سه نقطه در ایران را ۱۰ دقیقه قبل از آغاز آن متوقف کرده، تشکیک کرده است.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که 78 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند که معتقدند تصمیم ترامپ برای لغو اقدام نظامی به ایران یک اقدام درست بوده است.

نظرسنجی هاروارد کپس/هریس به صورت آنلاین در بازه زمانی 26 تا 29 ژوئن (5 تا 8 تیرماه) برگزار شد و دو هزار و 182 نفر از مردم آمریکا در آن شرکت کردند.

نظرسنجی فوق همچنین نشان داد که 57 درصد از شرکت‌کنندگان تأکید کردند که اگر واشنگتن مستقیماً مورد حمله ایران قرار نگیرد، با هرگونه تقابل نظامی با تهران مخالفند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۳۰ خردادماه اعلام کرد یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا را بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی  کوه مبارک استان هرمزگان هدف قرار داد و سرنگون کرد.

کارشناسان مسائل نظامی با برشمردن ویژگی‌های پهپاد جاسوسی «گلوبال‌ هاوک»، از جمله ارتفاع پرواز آن به مهارتهای لازم برای هدف قرار دادن آن اشاره کرده و تأکید کرده‌اند بعد از این اقدام لازم است واشنگتن در ارزیابی‌‌های خود در خصوص توانمندی‌های نظامی ایران تجدید نظر کند./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات