۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۶۱۱۹۴۰

قاتل امام‌ جمعه کازرون به قصاص محکوم شد

قاتل امام‌ جمعه کازرون به قصاص محکوم شد
قاتل حجت‌الاسلام والمسلمین خرسند امام جمعه شهید کازرون، در دادگاه کیفری ۱ استان فارس به قصاص در محل وقوع جرم محکوم شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، جلسه رسیدگی به پرونده قتل شهید حجت‌الاسلام محمد خرسند امام‌جمعه شهرستان کازرون به صورت غیرعلنی صبح امروز چهارشنبه دوازدهم تیرماه 98 در شعبه اول دادگاه کیفری استان فارس در شیراز برگزار شد.

قاضی حسین رجایی‌نیا قضاوت این پرونده را به عهده داشت. این دادگاه با حضور متهم و وکیل مدافع او و همچنین اولیای دم و با حضور رئیس و مستشاران شعبه اول آغاز و پس از قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان وارد رسیدگی شد.

در متن کیفرخواست، نماینده دادستان با اشاره به اقرار صریح متهم و اظهارات شهود تقاضای مجازات متهم را از دادگاه مطرح کرد و در ادامه فرزند شهید خرسند به نمایندگی از اولیای دم از دادگاه تقاضای قصاص کرد.

پس از قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان، وکیل مدافع شکات نیز مجدداً از طرف سایر اولیاء دم بر تقاضای قصاص تأکید کرد.

پس از آن ریاست دادگاه با فراخواندن «حمیدرضا درخشنده» متهم پرونده به جایگاه، به ثبت اظهارات وی پرداخت و در بدو امر متهم با پذیرفتن اتهام وارده ضمن ابراز ندامت، از اولیاء دم حاضر در دادگاه تقاضای بخشش کرد.

وی با اعتراف به اینکه پیش از این نیز قصد ارتکاب چنین کاری را داشتم و در لحظه آخر منصرف شدم گفت: در شب حادثه زمینه را برای اجرای قصد خود فراهم دیدم.

درخشنده در انتهای دفاعات خود در پاسخ به دادگاه مبنی بر اینکه آیا از عمل خود پشیمان هستید صراحتاً پاسخ داد: « بله پشیمان هستم و اشتباه کردم.»

در ادامه وکیل تسخیری متهم به دفاع از موکل خود پرداخت و مطابق وظیفه قانونی برای موکل، ضمن دفاع، از اولیاء دم برای موکل خود تقاضای عفو کرد.

صدور حکم قصاص برای عامل شهادت امام جمعه کازرون

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس پس از پایان این دادگاه با بیان اینکه قاتل در جلسه دادگاه نیز به جرم خود اعتراف کرد گفت: در رسیدگی به این پرونده همه جوانب قانونی رعایت شد و متهم از حضور وکیل برخوردار بود.

رئیس کل دادگستری استان فارس، با بیان اینکه قاتل طبق رأی دادگاه به قصاص محکوم شده است گفت: با توجه به ابلاغ رأی به صورت حضوری در دادگاه، در صورت اعتراض متهم پرونده ظرف مدت قانونی 20 روزه به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد و در صورت تأیید این مرجع عالی رتبه قضایی و استیذان ریاست معظم قوه قضائیه حکم به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

سعید غلامزاده مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس پیش‌تر گفته بود که با انجام آزمایشات از قاتل امام جمعه کازرون، مشخص شده است که وی در سلامت روحی و روانی کامل قرار دارد و طبق گفته‌های قاتل، طراحی و برنامه قتل از ماه‌های قبل تدارک دیده شده بود.

حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون بامداد چهارشنبه هشتم خرداد 98 که در حال بازگشت از مراسم احیا بود، مقابل منزلش توسط ضاربی به‌هویت معلوم حمید درخشنده مورد ضربات چاقو قرار گرفت و به‌ دلیل شدت جراحات وارده به لقاء‌الله پیوست.

پیکر شهید حجت‌‌الاسلام خرسند در قطعه 4 شهدای امامزاده سید محمد کازرون به خاک سپرده شد.

حجت‌الاسلام خرسند عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بود و از شهریورماه 1386 امامت جمعه شهر کازرون را برعهده داشت./841/د102/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات