۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۱۱۹۵۴
خبرنگار پرس تی‌وی در گفت‌وگو با رسا:

بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر نمی‌تواند در سازمان ملل حق وتو داشته باشد

بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر نمی‌تواند در سازمان ملل حق وتو داشته باشد
هاشمی بازنگری در ساختار سازمان ملل متحد را یک ضرورت دانست و گفت: آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر نمی تواند حق وتو در سازمان ملل متحد داشته باشد.

مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی‌وی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با طرح این پرسش که چرا آمریکا و 4 کشور دیگر حق وتو در سازمان ملل را دارند؟ گفت: چرا آمریکا که ناقض حقوق بشر است در اجرایی شدن حقوق بشر باید نظر بدهد و با استفاده از ابزار وتو کشورها را به چالش بکشاند و محکوم کند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا باید به نقض حقوق بشری که در حمله هسته ای به دو شهر ناکازاکی و هیروشیما مرتکب شد پاسخگو باشد، ادامه داد: آمریکایی‌ که دست خود را به خون مردم بی گناه ویتنام، عراق و سوریه آغشته کرده نمی تواند شعار حقوق بشر سر دهد.

خبرنگار پرس تی‌وی تحریم 40 ساله کشور ایران توسط آمریکا را نقض آشکار حقوق بشر بیان کرد و گفت: آمریکا کشوری استعمارگر و چپاولگر است و از ابتدا هدفی جز غارت ملت ها نداشته است.

هاشمی بازنگری در ساختار سازمان ملل متحد را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: جوامع اسلامی با اتحاد و همبستگی باید نهادی بین المللی تشکیل دهند و از سازمان ملل بخواهند توضیح بدهد این 5 کشور عضو سازمان ملل با چه ملاکی دارای حق وتو هستند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲
اگر بزرگترین ناقض حقوق بشر حق وتو نداشت، جهان امروز دچار هرج و مرج نمی شد و قوانین جنگل (قتل و غارت و کشتار و ترور همه جانبه ی ملتهای مستقل و یکجانبه گرایی) بر قوانین انسانی و الهی حاکم نمی شد. آیا واقعا سردمداران امریکایی خود را ناجی حقوق بشر می بینند، خود را فریب می دهید، با افکار ملتها چه می کنید!، شما که قوانین آب و هوایی هم رحم نمی کنید، با خارج شدن از پیمان منع سلاح می خواهید حقوق بشر را رعایت کنید. ا...اعلم
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
احسنت
1
0