۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۱۱۹۶۲
حجت الاسلام حیدری کاشانی:

دلدادگی به قرآن و عترت از شاخصه های وجودی حضرت معصومه است

دلدادگی به قرآن و عترت از شاخصه های وجودی حضرت معصومه است
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: شخصیتی مانند حضرت فاطمه معصومه(س) در رهروی راه قرآن و عترت آن قدر ذوب شده است که زیارت او هم ردیف با زیارت امام معصوم به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حیدری کاشانی، کارشناس مذهبی در جشن میلاد حضرت معصومه(س) که شب گذشته در حرم مطهر برادر بزرگوار ایشان امام رضا(ع) با حضور زائران و مجاوران برگزار شد، به بیان کرامات حضرت معصومه(س) پرداخت.

وی با بیان این که حضرت معصومه(س) در سن جوانی به مقام بلند ربوبی رسیده و صاحب شفاعت می شود، گفت: امام رضا(ع) در مورد خواهر بزرگوار خود می فرماید:«از ایشان شفاعت بخواهید که با شفاعت او در بهشت قرار بگیرید.» و نیز امام جواد(ع) می فرماید:«کسی که حضرت معصومه(س) را زیارت کند، بهشت از آن اوست.»

حجت الاسلام حیدری کاشانی افزود: امام رضا(ع) می فرماید:«کسی که حضرت معصومه(س) را زیارت کند، من را زیارت کرده است.» که با توجه به این فرمایش ثامن الحجج دریافت می شود؛ حضرت معصومه(س) دارای چنان مرتبه ای است که زیارت غیر معصوم مانند زیارت معصوم بیان شده است.

سخنران حرم مطهر رضوی دلدادگی به قرآن و عترت را از شاخصه های وجودی حضرت فاطمه معصومه(س) عنوان و ابراز کرد: شخصیتی مانند حضرت فاطمه معصومه(س) در رهروی راه قرآن و عترت این قدر ذوب شده  است که زیارت او زیارت امام معصوم به شمار می آید، این بانوی بزرگوار منیت و تکبر ندارد و در برابر قرآن و عترت تسلیم محض شده است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با تأکید به پیروی از سیره حضرت معصومه(س) در خانواده ها، گفت: خانواده ها باید در تربیت فرزندان خود تربیت قرآنی و اهل بیتی را صادقانه اجرا کنند تا هم خود و هم خانواده های خود را از مسیر جهنم و وسوسه های شیطانی حفظ کنند.

وی افزود: در قرآن 12 خانواده قرآنی معرفی شده است که الگویی برای تربیت فرزندان است از جمله با الگو قرار دادن خانواده حوایی در زمانی که مشکل و لغزشی داشتید، می توانید با استغفار و توبه جبران کنید همچنین تربیت حیا محور در خانواده شعیبی، تربیت گناه گریزانه در خانواده یوسفی، تربیت شیطان ستیزانه در خانواده ابراهیمی و تربیت سرعت مندانه و خیر رسانی را در خانواده ذکریایی بیان می کند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات