۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۶۱۱۹۶۳
امام جمعه شهرکرد در دیدار رییس جهاد دانشگاهی:

القای امید به جامعه در شرایط کنونی کشور یک اصل است

القای امید به جامعه در شرایط کنونی کشور یک اصل است
حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: القای امید به جامعه در شرایط کنونی یک اصل است که باید در دستور کار همه مسؤولان و متولیان امور کشور قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه چهارشنبه ۱۲ تیرماه در در دیدار رییس جهاد دانشگاهی کشور، نقش دانشگاه و دانشگاهیان را در پیشرفت روز افزون کشور غیرقابل انکار دانست و گفت: جهادگران دانشگاهی نشان داده اند که نقش مؤثری در توسعه همه جانبه کشور دارند و باید قدردان آن‌ها باشیم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه عرصه جنگ امروز ما تنها جنبه خارجی ندارد، افزود: اگر چه دشمنان خارجی لحظه به لحظه در حال کارشکنی هستند، اما برخی نیز در درون کشور به فکر ضربه زدن هستند که باید جنگ و مقابله با این دو گروه همزمان از سوی دلسوزان نظام صورت گیرد که این کار آسانی نیست.

وی با تأکید بر اینکه اگر توانستیم در شرایط سخت و با وجود مشکلات پیشرفت کنیم، جهاد واقعی انجام داده ایم، اظهار کرد: القای امید به جامعه در شرایط کنونی یک اصل است که باید در دستور کار همه مسؤولان و متولیان امور کشور قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، یأس و ناامیدی را مهمترین آفت امروز کشور بیان کرد و گفت: جهاد دانشگاهی باید وارد میدان عمل شود و امید را در کشور زنده نگه دارد و این همان چیزی است که رهبری می‌خواهد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه متأسفانه عرصه تولید کشور گرفتار یاس و بی نشاطی شده و این یک تهدید جدی است، خاطرنشان کرد: اگرچه حمایت‌ها از تولید کنندگان از طریق راه‌های مختلف صورت می‌گیرد، اما اراده قوی بر این امر در بین مردم وجود ندارد و این به خاطر خسارت‌های متعددی است که متحمل شده اند.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی یک سرمایه بزرگ برای کشور است، اظهار کرد: باید تلاش کرد تا فعالیت‌های مختلف این نهاد در جامعه محسوس‌تر و ملموس‌تر باشد.

حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی کشور نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به اینکه توسعه فرهنگی زیرساخت اصلی در توسعه و پیشرفت انقلاب اسلامی است، گفت: در همین راستا تلاش شد در این مجموعه توسعه علمی و فناورانه، توسعه فرهنگی، توسعه آموزش‌های مهارتی و اشتغال و کارآفرینی مدنظر باشد و با توجه به امکانات فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه هنوز در کشور اراده پیشرفت به شکل مطلوب شکل نگرفته است، افزود: عدم خودباوری، نگاه غیرضرور و بیش از حد به خارج از کشور و نبودن روحیه انقلابی و جهادی از علل اصلی کمبود این اراده است.

رییس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه این مجموعه در حوزه‌های پزشکی، فنی مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی و اجتماعی و فرهنگ و هنر فعالیت‌های خوبی انجام داده است، تصریح کرد: ساخت تلویزیون دیجیتال روستایی جدیدترین محصولات فناورانه جهاد دانشگاهی است که با نصب یک ایستگاه می‌توان بیش از چهارصد خانه را پوشش دیجیتال دهد.

طیبی خاطرنشان کرد: در صورتی که مسؤولان چهارمحال و بختیاری بتوانند زیرساخت‌های موجود را فراهم کنند جهاد دانشگاهی آمادگی توسعه علوم در زمینه‌های علمی، پزشکی و کشاورزی را دارد./۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات