۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۶۱۱۹۶۴
آیت الله علم الهدی:

درجه ایمان و میزان بندگی افراد با آزمایشات الهی سنجیده می شود

درجه ایمان و میزان بندگی افراد با آزمایشات الهی سنجیده می شود
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: قرآن مسائل زمان پیامبر را به شکلی بیان کرده است که مردم در همه زمان ها بتوانند آن را به عنوان یک راهبرد در زندگی خود به کار ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی شب گذشته در مهدیه مشهد به آیه ۱۱ سوره احزاب از آیات مهدویت اشاره کرد و‌ گفت: قرآن معجزه و کتاب هدایت همیشگی بشر است و آیات قرآن در همه زمینه‌ها و شرایط دلالت دارد.

وی افزود: قرآن مسائل زمان پیامبر را به شکلی بیان کرده است که مردم در همه زمان ها بتوانند آن را به عنوان یک راهبرد در زندگی خود به کار ببرند.

آیت الله علم الهدی در ادامه به جنگ احزاب  در زمان پیامبر(ص) و تردید عده ای اشاره و اظهار کرد: با توجه به سوره احزاب با آزمایشی که خداوند برای مومنین پیش می آورد درجه ایمان و میزان بندگی آن ها سنجیده می شود و با این آزمایش ها کسانی دچار تردید و تزلزل در راه خدا می شوند.

امام جمعه مشهد با اشاره به آزمایشات الهی، ابراز کرد: حوادث طبیعی و مشکلاتی که در زندگی برای ما پیش می آید از جمله آزمایشات الهی است تا سنجیده شود که خداباوری ما چه قدر است اما وقتی ما دچار حوادث زندگی روزمره می شویم فراموش می کنیم که محور زندگی ما بندگی خدا است.

وی به مصداق انسان هایی که در عصر حاضر دچار تزلزل می شوند، اشاره و بیان داشت:۴۰ سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته است و در این مدت فراز و نشیب های بسیاری مانند جنگ تحمیلی و فتنه 88 را پشت سر گذاشتیم و در همه این مشکلات همه قدرت ها شکست خورده و ما پیروز بودیم اما یک عده ای در تهاجم و جنگ اقتصادی کنونی دشمن دچار تزلزل شده اند و به جای این که در برابر دشمن بایستند در برابر انقلاب ایستاده اند.

آیت الله علم الهدی افزود: در چهل سال عمر انقلاب خدا با ما بود و این خدا نه پیر شده و نه از کار افتاده است بلکه اراده و قدرت خداوند بر این است که این انقلاب به انقلاب ولی عصر(ع) وصل شود و همان گونه که در این چهل سال با جود این که همه قدرت ها و ثروت ها در دست دشمنان ما بود اما همیشه سرکوب شدند و اقتدار ما بالاتر رفت در ادامه نیز با قدرت الهی چنین خواهد بود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات