۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۱۱۹۶۵
آیت الله موسوی جزایری:

ولایت فقیه نقش اساسی در استمرار انقلاب ها دارد

ولایت فقیه نقش اساسی در استمرار انقلاب ها دارد
آیت الله موسوی جزایری با اشاره به بي نتيجه بودن بسیاری از انقلاب‌ها در کشور‌های عربی، گفت: عدم پایبندی به اهداف اولیه و نداشتن ولایت فقیه عامل فروپاشی انقلاب‌ها است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، رییس حوزه علمیه اهواز، شامگاه گذشته در سومین جلسه تبیین گام دوم انقلاب اسلامی در مسجد اعظم با بیان اینکه برگزاری جلسات مربوطه و پیگیری برای تحقق بیانیه خواسته رهبر انقلاب است، اظهار داشت: طی ۴۰ سال، انقلاب اسلامی با توکل به خدا و توسل به اهل بیت (ع) مقتدرانه پیش می‌رود و در این میان روحانیت و علما پیش قراول هستند.

رییس حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه انقلاب ماده حیاتی برای ملل مختلف در راستای خروج از ستم، پیاده سازی حق و جلوگیری از مفاسد و تبعیض‌ها است، خاطرنشان کرد: دلبستگی به دنیا و مادیات یکی از عوامل شقاوت و مانعی در برابر استقبال ملت‌ها از انقلاب‌ها خواهد بود، ضمن اینکه نبود رهبر و عدم مشخص شدن اهداف عامل دیگر در به نتیجه نرسیدن انقلاب هاست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خاطراتی از دوران انقلاب اسلامی گفت: امام راحل ارتباط با رژیم پهلوی را به معنای تقویت آن می‌دانست؛ از این رو در دوران پهلوی، استاندار وقت استان از ما دعوت به عمل آورد، اما با توجه به فرموده‌های امام امت، دعوت صورت گرفته را نپذیرفتیم و خود را آماده هر گونه خطر احتمالی کردیم.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به برگزای کلاس‌های قرآن، عقاید، اخلاق و کلام در مسجد جزایری افزود: در آن دوران کلاس اقتصاد با حضور پرشور جوانان برگزارمی شد منتهی ساواک با تهدید و تشویق جوانان را از حضور در چنین کلاس‌هایی منع کرد و حتی به بسیاری از آن‌ها برچسب توده‌ای و بی دین زد.

وی ادامه داد: تا پیش از وفات سید مصطفی خمینی اکثر مبارزات مردم در زمینه فرهنگی بود، اما پس از اراتحال فرزند برومند امام جنبه سیاسی و نظامی به خود گرفت.

رییس حوزه علمیه اهواز با اشاره به اینکه ملت‌ها با داشتن شجاعت، غیرت و شهامت به انقلاب اسلامی عشق می‌ورزند، عنوان داشت: بسیاری از کشور‌ها همزمان و پس از ملت ایران، انقلاب کردند، اما هیچکدام به هدف نرسیدند و پس از مدتی بار دیگر به چنگ استعمار درآمدند؛ زیرا انقلاب هایشان محوریت و شعار درست (ولایت فقیه) ندارد و در عین حال به اهداف اولیه پایبند نماندند./۹۴۵۶/پ210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات