۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۱۱۹۶۷
حجت الاسلام آل علی:

ثواب زیارت حضرت معصومه هم وزن با ثواب زیارت حضرت زهرا است

ثواب زیارت حضرت معصومه هم وزن با ثواب زیارت حضرت زهرا است
استاد حوزه علمیه، شهر مقدس قم را تحت سیطره حضرت فاطمه معصومه(س) دانست و ثواب زیارت حضرت معصومه(س) را هم وزن با ثواب زیارت حضرت فاطمه زهرا(س) بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام آل علی استاد حوزه علمیه، شب گذشته به مناسبت ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) در مسجد جامع غدیرخم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند متعال نعمات بی شماری را به این سرزمین عنایت کرده است.

وی افزود: امامزادگان مدفون در اقصی نقاط شهرهای ایران یکی از آن نعمات است که باید قدردان این نعمت باشیم، طبق صریح روایات؛ ثواب زیارت قبر مطهر حضرت معصومه(س) همانند ثواب زیارت حضرت فاطمه(س) است.

حجت الاسلام آل علی بیان داشت: حضرت معصومه(س) اول ذی قعده در سال 173 قمری متولد شدند و به مدت ده سال از محضر پدر استفاده بردند، مادر این بانوی بزرگوار نیز از مومن ترین زنان عصر خویش به شمار می رفتند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه رابطه حضرت معصومه(س) با برادر بزرگوارش امام رضا(ع) بسیار عمیق بود، اظهار داشت: زمانی که مامون امام رضا(ع) را به ایران تبعید کرد این خواهر بزرگوار تاب نیاورد و با جمعی از برادران و برادرزادگان به سوی طوس حرکت کردند.

وی افزود: زمانی که حضرت معصومه(س) به شهر قم نزدیک شدند ماموران عباسی به کاروان ایشان حمله کردند و به ضرت و شتم این کاروان پرداختند و جمعی را به شهادت و بعضی دیگر را به اسارت گرفتند بعد از این فاجعه حضرت به شدت بیمار شدند.

حجت الاسلام آل علی اضافه کرد: در تاریخ دو نقل برای بیماری حضرت بیان شده که هر دو می تواند صحیح باشد؛ یک نقل به مسموم کردن حضرت معصومه(س) است و نقل دیگر مربوط به مشاهده کشتار همراهان ایشان می شود که از شدت غم بیماری به حضرت غلبه می کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امروز مرکز تشیع در جهان اسلام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: ایرانیان شیعه بودن خودشان را مدیون مهاجرت امامزادگان به ایران هستند.

وی درباره کرامتی که روز تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر حضرت معصومه(س) رخ داد، ابراز کرد: زمانی که ایشان دارفانی را وداع گفتند از غیب دو سوار آمدند و بر پیکر حضرت نماز خواندند و بدن این بانوی بزرگوار را دفن کردند؛ نقل شده این دو سوار حضرت امام رضا(ع) و امام جواد(ع) بوده است.

حجت الاسلام آل علی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) فضائل بی نظیری دارند، گفت: شهر مقدس قم تحت سیطره حضرت فاطمه معصومه(س) است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات