۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۱۱۹۶۹
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

مشکلات کشور به خاطر انتخاب های نادرست است

مشکلات کشور به خاطر انتخاب های نادرست است
استاد حوزه علمیه گفت: مشکلات کشور ربطی به انقلاب ندارد بلکه منشأ اصلی مشکلات مربوط به انتخاب می شود؛ زمانی که نماینده خدوم انتخاب نشود، نمی توان انتظار کار از او داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته به مناسبت ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حضرت معصومه(س) بانوی کرامت هستند.

وی با بیان اینکه هیچ انسانی دوست ندارد تحقیر شود و همه انسانها انتظار تکریم از دیگران دارند، ادامه داد: خداوند نیز بالاترین تکریم را نسبت به ما انسان ها انجام داده است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری درباره مصادیق کرامت، ابراز کرد: خداوند متعال با سه معیار انسان ها را تکریم کرده است و فرموده انسان ها می توانند خلیفه الهی باشند؛ انبیای الهی، اهل بیت(ع)، شهدا، صدیقین و مومنان خلفای الهی هستند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: روایت شده شفاعت حضرت معصومه(س) برای کل امت پیامبراکرم(ص) کافی است؛ حضرت معصومه(س) جزء چهارده معصوم نیستند اما دارای مقام عصمت هستند.

وی با اشاره به اینکه انسان با اطاعت از امر الهی می تواند در قیامت همنشین انبیا و اولیای الهی باشد، ابراز کرد: در عصر غیبت اطاعت از ولی فقیه انسان را کمال می رساند، خداوند می فرماید: اگر از من اطاعت کنید شما را مثل خودم قرار می دهم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: در جایگاه بندگی سن ملاک نیست و انسان از هر سنی می تواند بندگی خداوند را به جای آورد، امروز 36 هزار دانش آموز شهید بهترین الگو برای نسل جوان به شمار می روند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: خداوند راه رشد و تعالی را برای انسان باز گذاشته و از این طریق انسان را تکریم کرده است؛ انسان برای رسیدن به کمال نیازمند راهنما و مربی است و بهترین راهنما ائمه اطهار(ع) هستند بنابراین انسان ها با ولایتمداری می تواند به بالاترین مقام انسانی دست یابد.

وی ادامه داد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ما یاد دادند که اگر انسان با ولایت همراه باشد می تواند به رشد و تعالی دست یابد مقصود از ولایتمداری اطاعت از فرامین الهی و دستورات اهل بیت(ع) است؛ مسؤولان اگر ولایتمدار باشند دچار اختلاس، دزدی، اسراف و اشراف زدگی نمی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری اضافه کرد: اگر مسؤولان مطیع رهبری بودند ما امروز شاهد این همه مشکلات نبودیم، این گرانی افسار گسیخته همه نتیجه بی تدبیری و سوء مدیریت است؛ مردم مسؤولان را انتخاب کردند که نوکری آنان را انجام دهند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مشکلات کنونی کشور ربطی به انقلاب ندارد بلکه منشأ اصلی مشکلات مربوط به انتخاب می شود زمانی که نماینده خدوم انتخاب نشود نمی توان انتظار کار از او داشت؛ قیمت انسان به همت اوست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پنج امام معصوم زیارت حضرت معصومه(س) را توصیه کردند، ایشان بهترین الگوی ولایتمداری هستند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 11
 
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات