۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۱۱۹۸۱

سومین اجلاسیه اعتاب مقدسه ایران برگزار شد

سومین اجلاسیه اعتاب مقدسه ایران برگزار شد
سومین اجلاسیه اعتاب مقدسه ایران با حضور تولیت های اعتاب مقدسه کشور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سومین اجلاسیه اعتاب مقدسه ایران صبح امروز در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیات سید محمد سعیدی، دستغیب، ری شهری و حجج اسلام والمسلمین احمد مروی، حسینی نژاد و رحیمیان در این جلسه حضور داشتند.

آیت الله سعیدی در ابتدای این جلسه بر ضرورت تبلیغ دین و شناساندن محاسن کلام اهل بیت(ع) به مردم تأکید و خاطرنشان کرد: یکی از محورهای مهم و اصلی اجلاسیه اعتاب مقدس این است که بتوانیم تجربیات خود را به همدیگر منتقل کنیم تا برنامه های بهتری برای مردم برگزار کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تأکید کرد: هدف اصلی ما علیرغم ایجاد انس و الفت میان تولیت های اعتاب مقدسه، این است که بتوانیم بهتر فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) را در جامعه نشر و ترویج کنیم.

وی افزود: امروز ضرورت دارد که ما تجربیات خویش را در اختیار همدیگر قرار داده و ظرفیت های تازه ای را در زمینه نشر معارف اهل بیت(ع) پیش روی همدیگر قرار دهیم.

همچنین حجت الاسلام موحدی در ادامه تأکید کرد: در این اجلاسیه ها باید مصوبه های راهبردی تصویب شود تا از دل آن مصوبه های کاربردی استخراج شود تا بتوانیم بر اساس آن حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: پس از هم افزایی آستان ها، طرح های مختلفی توسط کارگروه ها مشخص خواهد شد و تولیت های آستان های مقدس باید در زمینه اجرایی سازی آنها تلاش داشته باشند؛ اجرای این طرح ها بر هم افزایی اضافه خواهد کرد و ظرفیت های عظیمی را پیش روی ما قرار خواهد داد، بنابراین طرح هایی که ارائه می شود باید ضمانت اجرا داشته باشند و برای آنها بودجه ای در نظر گرفته شود.

رییس دبیرخانه اجلاسیه اعتاب مقدسه خاطرنشان کرد: اگر طرح هایی که ارائه می شود ضمانت اجرا نداشته باشد، نمی توانیم در راستای هم افزایی آستان های مقدس گامی برداریم، از همین جهت هرکدام از تولیت های آستان های مقدس باید برای ضمانت اجرای طرح های ارائه شده سهمی مشخص کنند.

گفتنی است، تولیت های آستان های مقدس در این جلسه ضمن هم اندیشی و هم افزایی با تصویب مصوبات و تعیین راهبردهای جدید به بحث و گفت وگو پرداختند./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات