۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۶۱۲۰۰۴
عضو فراکسیون ولایی مجلس:

اینستکس طبل توخالی اروپایی‌ها است + فیلم

اینستکس طبل توخالی اروپایی‌ها است + فیلم
ساداتی نژاد اینستکس را طبل توخالی اروپایی‌ها خواند و گفت: در طرح اینستکس، کالا در مقابل نفت در واقع یک نوع نگاه تحقیر آمیز به ملت ایران است.
سید جواد ساداتی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: آمریکایی‌ها بعد از خروج از برجام مدعی شدند طرحی را برای جلوگیری از ضرر و زیان شرکت‌هایی که با ایران رابطه تجاری دارند در دست دارند تا بتوانند در قالب اینستکس مطالبات خود را از این صندوق برداشت کنند.

وی افزود: در حالیکه اروپایی‌ها برای اجرای این طرح هر روز وعده و وعید می‌دادند نهایتا پیش بینی رهبری که به اروپایی‌ها هم خوشبین نباشید تحقق یافت و امروز دولتمردان که همیشه از آن دفاع می‌کردند به صراحت اعلام می‌کنند هیچ اعتمادی به آن‌ها نیست تا ۱۱ مورد از تعهداتی را که قرار است اینستکس برآورده کند، عملی شود.

عضو فراکسیون ولایی مجلس همچنين اینستکس را طبل توخالی اروپایی‌ها خواند و اظهار داشت: در طرح اینستکس، کالا در مقابل نفت یک نوع نگاه تحقیر آمیزی به ملت ایران است و در شأن ملت و جمهوری اسلامی ایران نیست که از اروپایی‌ها بخواهد در حوزه تحریم‌ها در قبال فروش نفت، کالا دریافت کند.

به گفته وی امروز همان پیش بینی که برای برجام و بد عهدی آمریکایی‌ها در برجام داشتیم برای اینستکس داریم و مطمئنا اروپایی‌ها نیز برای اجرای آن بدعهدی خواهند کرد.

ساداتی نژاد ادامه داد: آمریکایی‌ها در حوزه برجامی متوجه شداه اند ایران با هیچ کشوری شوخی ندارد و هرکشوری علیه ایران اقدام کند پاسخ آن مشت پولادین و دندان شکنی خواهد بود حتی اگر این اقدام سرنگونی پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی باشد.

وی اظهار داشت: ایران در جهان تبدیل به کشور مقتدری شده و ترس و واهمه‌ای از سرنگونی پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکایی ندارد، اما برخی کشور‌ها حتی از نام آمریکا وحشت دارند به طوریکه براي آمریکایی‌ها تبدیل به گاو شیردهی شده اند که هر چقدر هم به آن‌ها توهین می‌کنند هیچ حرف و اعتراضی ندارند./۱۳۰۷/ت302/ب1
تعداد بازدید : 8
 
گزیده از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 8
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات