۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۶۱۲۰۴۵
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

اختلافات سیاسی سبب تضعیف جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در کشور نشود

اختلافات سیاسی سبب تضعیف جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در کشور نشود
استاد اخلاق حوزه با تأکید بر اینکه اختلافات سیاسی نباید سبب تضعیف جایگاه امر به معروف در کشور شود، گفت: دانستن در امر به معروف و نهی از منکر شرط اصلی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، عصر امروز در نخستین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی که از امروز به میزبانی شهرکرد و با حضور آمران به معروف و ناهیان از منکر این استان به میزبانی سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، با تبریک روز دختر گفت: بهترین کار آن است که تمام و کمال انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به اینکه انسان باید در مرحله نخست خود را از منکرات نهی کند، ابراز کرد: انسان باید در همه مراحل زندگی به دنبال کار خوب و معروفات باشد.

وی با تأکید بر اینکه انسان باید بین خوب و خوب‌تر انتخاب کند و این لازمه امر به معروف است، ادامه داد: اگر اهل معروف نیستید، خود را به این کار بزنید تا اهل معروفات شوید و این یک اصل است.

استاد اخلاق حوزه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر برای همه مردم واجب است و زن و مرد نمی‌شناسد، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر به عموم مردم مربوط است؛ بنابراین بی تفاوتی در این راستا بی معنا است.

وی با اشاره به اینکه در امر به معروف و نهی از منکر استثنا وجود ندارد، اظهار کرد: همه مردم در امر به معروف و نهی از منکر طبق آیه صریح قرآن نسبت به هم ولایت دارند و این با حقوق شهروندی غرب کاملا در تضاد است که متأسفانه امروز در کشور برخی به دنبال پیاده کردن آن هستند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به اینکه متأسفانه امروز در مجلس برخی‌ها کلیت امر به معروف و نهی از منکر را قبول ندارند، ابراز کرد: دانستن در امر به معروف و نهی از منکر یک شرط اصلی است؛ از فرد نادان انتظار عمل به این فریضه دینی نیست.

وی با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر شیعه و سنی نمی‌شناسد و همه نسبت به اجرای آن مسؤول هستند، ادامه داد: اختلافات سیاسی نباید سبب شود جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در کشور سست شود؛ همه موظفند نسبت به احیا و تقویت این فریضه دینی وارد میدان عمل شوند.

نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه هر کس دغدغه دین داشته باشد، به دنبال احیای معروفات است، گفت: اگر دیدید در کشور افرادی به دنبال اجرای امر به معروف نیستند بدانید کارشان مشکل دارد، یا اهل اختلاس هستند و یا به دنبال حقوق‌های نجومی اند.

وی با بیان اینکه اگر چیزی را نمی‌دانیم نباید بر زبان آوریم، تصریح کرد: گفتن عالمانه در شرایط کنونی جامعه یک اصل است که متأسفانه با وجود فضای مجازی به این اصل کمتر توجه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با تأکید بر اینکه در اسلام هیچ فریضه‌ای همپای امر به معروف و نهی از منکر نیست، افزود: امر به معروف و نهی از منکر تنها فریضه‌ای است که اگر جان خود را در راه اجرا و احیای آن بدهیم باز هم کم است.

وی، مشکلات امروز کشور را نتیجه فراموشی این فریضه دینی دانست و تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر در مقایسه با سایر فرایض دینی اقیانوس است؛ بنابراین باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد./۹۴۵۷/پ202/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات