۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۱۲۰۵۵
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

ضعف اراده مهمترین معضل امروز مسؤولان کشور است

ضعف اراده مهمترین معضل امروز مسؤولان کشور است
استاد اخلاق حوزه، ضعف اراده را یکی از معضلات مهم امروز مسؤولان کشور بیان کرد و گفت: مدیریت باید جهادی باشد و این همان چیزی است که رهبری در بیانیه گام دوم از ما می‌خواهد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، شامگاه پنج شنبه، ۱۳ تیرماه در افتتاحیه نشست عمومی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که هر شب بعد از نماز مغرب و عشا به میزبانی مهدیه شهرکرد با حضور عموم مردم و مسؤولان برگزار می‌شود، با تقدیر و تشکر از برگزاری مستمر این طرح به تدبیر حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: این طرح در نوع خود در کشور بی سابقه و منحصر به فرد است.

وی با تبریک میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت تصریح کرد: مردم ایران باید قدر این بانوی بزرگ اسلام را بدانند؛ نظام اسلامی امروز ما به برکت اهل بیت (ع) پا برجاست و ان شاءالله به راه خود ادامه خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در ادامه با تشریح بند‌های ابتدایی بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: جهادی و انقلابی کار کردن با کار اداری بسیار تفاوت دارد؛ مدیریت باید جهادی باشد و این همان چیزی است که حضرت آقا در این بیانیه تأکید دارند.

وی با بیان اینکه جهاد یک واژه اسلامی است که دو ویژگی دارد، تصریح کرد: کار جهادی هم حسن فاعلی دارد و حسن فعلی که متأسفانه هنوز این ویژگی‌ها در بین مسؤولان ما نهادینه نشده است.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه کار جهادی مهمترین نیاز امروز مسؤولان کشور است، افزود: بسیاری از مشکلات امروز کشور به خاطر آن است که فرهنگ کار جهادی در بین مسؤولان و مدیران ما نهادینه نشده است و به یقین چنین مدیریتی نظام اسلامی را برزمین خواهد زد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اگر کار مدیران ما جهادی نباشد، روزی آن‌ها حلال نخواهد بود، خاطرنشان کرد: مدیریت‌های جهادی الهام گرفته از این است که ما می‌توانیم.

وی ضعف اراده را یک از معضل‌های مهم امروز مسؤولان کشور بیان کرد و افزود: شکست‌های پی در پی سبب ضعف اراده می‌شود؛ یا کار بزرگ است و فرد توان انجام آن را ندارد و یا کار متوقف بر دیگری است، به همین دلیل شکست حتمی است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات امروز دولت نیز به خاطر آن است که متأسفانه ضعف کار را گردن نمی‌گیرند و دیگران را عامل این مشکلات می‌دانند، اظهار کرد: اگر توانستیم نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشیم، قطعا برای رفع ضعف‌ها نیز وارد میدان عمل خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با تأکید بر اینکه شعار ما می‌توانیم زمانی تحقق پیدا می‌کند که ضعف‌های خود را قبول داشته باشیم، ابراز کرد: قبل از انقلاب شکی وجود نداشت که ما نمی‌توانیم، اما امام (ره) با دست خالی و با ایمان واقعی نشان داد که ما می‌توانیم؛ باید این روحیه در بین مسؤولان امروز کشور زنده باشد که لازمه آن ایمان واقعی به خداوند متعال داشتن است./۹۴۵۷/پ202/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات