۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۱۲۰۵۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

معارف علوی و رضوی سبب هدایت و سعادت بشریت است + فیلم

معارف علوی و رضوی سبب هدایت و سعادت بشریت است + فیلم
آیت الله نمازی معارف علوی و رضوی را بهترین سرمایه ناب معنوی برای سعادت و عزت انسان دانست و گفت: معارف ناب علوی و رضوی سبب هدایت، سعادت، نجات و رستگاری بشریت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی پنجشنبه شب در آیین افتتاح یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری آه و آهو در کاشان در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) این شهرستان، گفت: معارف علوی و رضوی بهترین سرمایه ناب معنوی برای سعادت و عزت انسان است.

وی افزود: هر آنچه که نیاز انسان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و عبادی برای هدایت در مسیر خدا است در معارف ولای ائمه اطهار (ع) و اهل بیت (ع) آمده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان بر لزوم رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های خارجی برای ترویج معارف ناب علوی و رضوی تأکید کرد و اظهار داشت: معارف ناب علوی و رضوی سبب هدایت و سعادت و نجات و رستگاری بشریت است.

آیت الله نمازی به فلسفه برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید و بزرگداشت دهه کرامت اشاره کرد و گفت: فلسفه برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید و بزرگداشت دهه کرامت و به ویژه برگزاری جشنواره ملی آه و آهو ترویج معارف بلند اهل بیت (ع) و ترویج فرهنگ رضوی برای همه آحاد جامعه به ویژه برای نسل جوان است.

وی در ادامه به حدیثی از امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: امام رضا (ع) می‌فرماید، ‹‹لَایسْتَکمِلُ عَبْدٌ حَقِیقَةَ الْإِیمَانِ حَتَّی تَکونَ فِیهِ خِصَالٌ ثَلَاثٌ التَّفَقُّهُ فِی الدِّینِ وَ حُسْنُ التَّقْدِیرِ فِی الْمَعِیشَةِ وَ الصَّبْرُ عَلَی الرَّزَایا›› کمال انسان به داشتن سه ویژگی تفقّه در دین، حسن تدبیر در معیشت و صبر بر مصائب و مشکلات است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: تفقّه در دین و آگاهی از مسائل فقهی و احکام شرعی در زندگی عامل سعادت جامعه و عدم تعرض افراد به حق و حقوق یکدیگر در تمام زمینه‌ها است.

آیت الله نمازی همچنین حسن تدبیر بر درآمد و معیشت و مدیریت زندگی را مهمترین عامل تراز اقتصادی زندگی دانست و گفت: صبر بر مصائب، مشکلات، تنگناها، تنگدستی‌ها و بن بست‌ها نیز یکی از عوامل موفقیت انسان است.

به گفته وی صبر و پایداری بر مشکلات با توسل به اهل بیت (ع) و تکیه بر معارف بلند اهل بیت (ع) امکان پذیر است و صبر و ظفر مکمل یکدیگر و عامل خوشبتی و پیروزی انسان است.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با تقدیر از برگزار کنندگان جشنواره آه و آهو در کاشان و جشن ملی زیر سایه خورشید از سوی موسسه خادمین امام رضا (ع) در کاشان و اظهار داشت: خیرات و برکات این جشنواره با همکاری هر چه بیشتر و بهتر تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی شهر می‌تواند در نهادینه سازی معارف رضوی سازنده‌تر و اثر بخش‌تر باشد.

لازم به ذکر است، همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری آه و آهو در کاشان با شعار «مهربان‌ترین پدر» وجشن ملی زیر سایه خورشید به مدت ۱۱ شب به همت موسسه خادمین امام (ع) کاشان و همکاری خادمیاران دفتر آستان قدس رضوی در شهرستان کاشان برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ202/ب1
تعداد بازدید : 1
 
گزیده از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات