۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۱۲۰۶۲
آیت الله موحدی کرمانی:

از ۱۶ تیرماه اورانیوم را به هر اندازه که لازم باشد غنی سازی می‌کنیم

از ۱۶ تیرماه اورانیوم را به هر اندازه که لازم باشد غنی سازی می‌کنیم
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه گام دوم کاهش تعهدات برجامی را با قاطعیت دنبال خواهیم کرد، گفت: از ۱۶ تیرماه اورانیوم را به هر اندازه که لازم باشد غنی سازی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به اینکه انسان باید از روزگار زندگانی خود بهترین استفاده ها و بهره های معنوی را اخذ کند، گفت: ما باید در ایام زندگانی خویش تقوا پیشه کرده و برای آخرت خود زاد و توشه جمع آوری کنیم.

وی به جایگاه با عظمت ماه ذی قعده اشاره کرد و اظهار داشت: این ماه یکی از ماه های محترم و حرام خداوند است و ما اگر در این ماه مرتکب گناهی شویم، عذاب بیشتری متوجه مان خواهد شد.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان داستان گوساله سامری و انحراف قوم بنی اسرائیل در مدت زمان غیاب حضرت موسی(ع) عنوان کرد: قوم بنی اسرائیل پس از آن که خداوند بارها نشانه های خود را به آن ها نمایاند، گوساله پرست شدند؛ بر اساس منابع تاریخی حدود 600 هزار نفر از اهالی آن زمان به گوساله پرستی پرداختند، علیرغم آنکه مشاهده کرده بودند که خداوند آنها را با اعجاز از چنگال فرعونیان نجات داد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: انسان از رفتارهای بنی اسرائیل تعجب می کند؛ امروز اسرائیلی ها نیز امتداد همان قوم نابکار هستند و نمی توان از آنها انتظار دیگری داشت.

وی با اشاره به اینکه ما باید از داستان های قرآنی و تاریخی درس عبرت بگیریم، ابراز داشت: قرآن کریم از «امتحانات الهی» با واژه «فتنه» یاد شده است؛ امروز ما نیز باید در جریان فتنه های گوناگون مراقب عملکرد خویش باشیم تا مورد غضب الهی قرار نگیریم؛ چه بسیار افرادی بودند که از ابتدای انقلاب تا کنون مورد امتحان قرار گرفتند و از ریل انقلاب جدا شده و از قطار نظام پیاده شدند.

آیت الله موحدی کرمانی تأکید کرد: با توجه به جنگ های جمل و نهروان در می یابیم که همواره افرادی در برابر ولی خداوند قرار می گرفتند که در دورانی پا در رکاب ولی امرشان بوده اند، اما در فتنه ها و امتحانات الهی لغزیده اند.

تمسک به رهبری، ملت ایران را به ملتی وفادار تبدیل کرده است

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه ملت ایران ثابت کرد به اسلام و انقلاب پایبند است، گفت: رمز پایبندی ملت ایران به انقلاب و اسلام تمسک به ولایت بوده و باید بدانیم همین تمسک به رهبری ملت ایران را به ملتی وفادار تبدیل کرده است؛ ملت ما نسبت به امام، ولی فقیه و رهبری وفادارند، گوش به فرمان آنها بوده، در برابر دشمنان ایستاده اند و مقاوم و پایدار هستند.

به گزارش رسا، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر گفت: حیات و ممات اهل بیت(ع) برای شیعیان مایه برکت است؛ توجه به دختران و نسل ادامه دهنده راه انقلاب ضروری است و ما باید آنها را به صورت دینی بر اساس احکام الهی تربیت کنیم و به مسائل و مشکلاتشان توجه کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران و بیان اینکه این جنایت اوج بی شرمی آمریکا را به همه جهان نشان داد، خطاب به ترامپ گفت: آقای ترامپ اقتدار آمریکا را با اقتدار ایران مقایسه کن، در اقتدار ایران هوش، اخلاق و انسانیت را مشاهده می کنی و در اقتدار آمریکا وحشی گری، درندگی و لئامت را مشاهده خواهی کرد؛ ایران پهپاد متجاوز و رادارگریز شما را که بدون سرنشین بود در ارتفاع 65 هزار پایی می زند، اما آمریکا هواپیمای مسافربری ایران را در ارتفاع 12 هزارپایی به صورت عمدی می زند، در حالی که 298 مسافر دارد که در میان آنها 36 کودک زیر 13 سال، 53 زن و 43 تبعه کشورهای خارجی وجود داشت.

آیت الله موحدی کرمانی اضافه کرد: آمریکا هولوکاست را به راه می اندازد و دو شهر ژاپن را با بمب اتم می زند و تعداد 220 هزار کودک و زن و سالخورده را در یک لحظه در کوره بمب اتم می سوزاند؛ ترامپ می گوید به خاطر کشته نشدن 150 ایرانی دستور لغو حمله را صادر کرده است، آقای ترامپ تو حمله را برای چیز دیگری لغو کردی! در لحظات آخر دستور حمله ناگهان جنازه های سربازان آمریکایی را در برابر چشمانت دیدی و از دستور حمله صرف نظر کردی و با خود گفتی وقتی ایرانی ها پهپاد رادار گریز را در ارتفاع 65 هزار پایی می زنند، با ناوی که روی دریا در مقابل چشمانشان قرار دارد، چه خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه ایران گام دوم کاهش تعهدات برجامی را با قاطعیت دنبال خواهد کرد، ادامه داد: ایران برای تأمین انرژی و برخی فعالیت های علمی به غنی سازی اورانیوم ادامه می دهد و این غنی سازی برای ساخت بمب اتم نیست، زیرا ایران نه بمب اتم را مشروع می داند و نه بدان نیاز دارد؛ اگر بخواهد به کشوری همانند اسرائیل به دنبال جنایات آمریکا حمله کند، کافی است که نیروگاه اتمی آن را با موشک بزند که در این صورت این رژیم غاصب توسط خودش با 200 بمب هسته ای که دارد، چندین مرتبه شخم زده خواهد شد و یادتان باشد که دست از پا خطا نکنید.

از 16 تیرماه اورانیوم را به هر وجه  و به هر اندازه که لازم باشد غنی سازی خواهیم کرد

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه ما از 16 تیرماه اورانیوم را به هر وجه به هر اندازه که لازم باشد غنی سازی خواهیم کرد، خطاب به دشمنان تصریح کرد: اگر مایلید رنگ آب های خلیج فارس از نیلی به سرخ تبدیل شود به فکر حمله باشید.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه امروز مسؤولان باید رابطه خود با مردم را تقویت کرده و پاسخ درخواست های آنها را بدهند، تأکید کرد: مسؤولان نمی توانند در پشت درهای بسته دردهای مردم را دوا کنند؛ مسؤولان مملکت در زمینه رسیدگی به امور مردم از رهبر معظم انقلاب الگو بگیرند و بین خود و مردم حجاب قرار ندهند؛ از رییس قوه قضاییه نیز تشکر می کنم هم در بین مردم قرار دارد و هم قاطعانه در زمینه برخورد با فساد که یک نمونه آن برخورد با 60 قاضی بود، عمل می کند و وعده هم داده است که با قاطعیت به کار خود ادامه دهد.

امام جمعه موقت تهران با انتقاد شدید از گرانی های لجام گسیخته خطاب به دولت گفت: گرانی های سرسام آور و کمرشکن را کنترل کنید؛ دولت شما که دولت تدبیر و امید است، کلید هم که دارید، قفل ها را باز کنید، اگر می بینید قفل ها با کلید باز نمی شوند لااقل آنها را با چکش باز کنید.

وی اظهار داشت: اگر می بینید تدبیرتان کارساز نیست و کلیدتان هم قفل ها را باز نمی کند، لااقل با نخبگان و ذوی العقول مشورت کنید؛ مستضعفان جانشان به لبشان رسیده است و  کارد به استخوانشان رسیده و نزدیک است این کارد به حلقومشان برسد، پس برای حل مشکلات تدبیر داشته باشید.

آیت الله موحدی کرمانی از وضعیت سرسام آور اجاره بها انتقاد شدید کرد و گفت: چرا اجاره بها این مقدار بالا رفته است؟ مردم نمی توانند خانه بخرند و یا خانه ای را رهن کنند، پس چه خاکی باید به سرشان بریزند؟ وضع اجاره بها را حل کنید؛ امروز به خاطر این نابسامانی های اقتصادی آمار طلاق بالا رفته است و خانواده ها زود به زود متلاشی می شوند، بنابراین همه قوای سه گانه باید دست به دست داده و مشکلات را حل کنند./841/پ201/ق

گزیده از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 9
حسین ثالث موید
ارسال نظرات