۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۱۲۰۶۴
مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان:

حوزه علمیه ظرفیتی عظیم برای مقابله با هجمه های فرهنگی است

حوزه علمیه ظرفیتی عظیم برای مقابله با هجمه های فرهنگی است
مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان به ظرفیت حوزه در راستای مقابله با هجمه ها و آسب های اجتماعی اشاره و عنوان کرد: در این راستا باید برنامه ریزی منسجم تری صورت گیرد.

حجت الاسلام سیدعلی موسوی، مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به نقش بانوان در مقابله با هجمه های فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت: بانوان با ایفای نقش همسرداری، تربیت فرزند و خانه داری در کنار انجام مسؤولیت های اجتماعی که برخی بانوان بر دوش دارند، باید نسبت به دسیسه های دشمن هوشیار بوده و جلوی هجمه ها را بگیرند.

وی به نقش و ظرفیت حوزه علمیه در مقابله با آسیب های اجتماعی و هجمه های فرهنگی دشمن گفت: می طلبد حوزه علمیه برنامه ریزی منسجم تری در این زمینه داشته باشد و از همه ظرفیت های فرهنگی و تبلیغی استفاده شود.

حجت الاسلام موسوی ماهواره را از جمله ابزاری عنوان کرد که موجب ترویج آسیب های اجتماعی می شود و عنوان کرد: حوزه باید در مناطق آسیب پذیر و دورافتاده فعالیت جدی تری پیش بگیرد و با فرهنگ سازی و تبیین ارزش ها جلوی رواج آسیب های اجتماعی گرفته شود.

وی بر ضرورت راه اندازی مهدهای قرآنی تأکید کرد و گفت: این مهدها باید از سوی حوزه راه اندازی شود واز این ظرفیت ها در راستای بهره مندی از ظرفیت حوزه و تبیین و ترویج ارزش های دینی اقدام کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان به نقش حوزه و دانشگاه در تربیت نیروی مورد نیاز جامعه در عرصه های مختلف اظهار داشت: حوزه های علمیه و دانشگاه ها خودشان تولیدکننده هستند و می توانند به عنوان استاد و مربی در دانشگاه ها و مدارس از آنها استفاده کنند.

وی از دغدغه های دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران را شغل در بخش دولتی عنوان و خاطرنشان کرد: حوزه در این زمینه دچار مشکل است.

حجت الاسلام موسوی عنوان داشت: حوزه نیروهایی توانمند برای فعالیت در عرصه های مختلف تربیت و پرورش می دهد و می طلبد از ظرفیت حوزه در عرصه های مختلف بهره مند شد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش می تواند از ظرفیت فارغ التحصیلان حوزه علمیه خواهران و برادران در راستای تربیت نسلی انقلابی، مؤمن و کارآمد بهره مند شود./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات