۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۱۲۰۶۶
آیت الله علم الهدی:

نهادهای مردمی برای حل مشکلات معیشتی مردم گام بردارند

نهادهای مردمی برای حل مشکلات معیشتی مردم گام بردارند
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در این نظام دینی وقتی مدیران نتوانسته و یا نخواسته مدیریت کنند، نهادهای مردمی مشکلات معیشتی مردم را حل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی با اشاره به آیه 27 و 28 سوره فتح به تحقق وعده های الهی و باورمندی مومن نسبت به صدق وعده های الهی اشاره کرد.

وی با بیان این که قبول وعده های خدا رابطه مستقیم با باورمندی ما نسبت به خدا دارد، اظهار کرد: ما برحسب باور خود نسبت به تحقق وعده های خدا، نظام فکری و آرمانی خود را تنظیم می کنیم و خداوند نیز بندگان خود را با میزان باورمندی وعده های الهی آزمایش می کند.

آیت الله علم الهدی افزود: گاهی در عرصه زندگی حوادثی رخ می دهد که فکر کنیم، وعده خدا محقق نمی شود و این آزمایش الهی است که چه میزان در تحقق وعده های الهی دچار تزلزل می شویم همچنین اجرای وعده های الهی متناسب با جریان های طبیعی زندگی بشر است.

امام جمعه مشهد با اشاره به ماجرای صلح حدیبیه در زمان پیامبر(ص) و فتح مکه و خیبر در پرتو این صلح، اظهار کرد: خداوند در آیه 27 و 28 سوره فتح بیان می کند که وعده های الهی در جریان طبیعی زندگی بشر محقق می شود همچنین گاهی مسیری که تحقق وعده های خدا طی می کند که اگر بدین شکل محقق نمی شدند، دچار آسیب هایی غیر قابل جبران می شدیم.

وی با بیان این که ایمان به صدق وعده های خدا بزرگترین عامل مقاومت مردم متدین ما در برابر استکبار و مشکلات است، ابراز کرد: در جریان مقابله با استکبار باید به تحقق وعده های خدا ایمان داشته و خوش گمان باشیم و بدانیم که وعده های الهی در پرتو مکانیسم اجرایی حساب شده رخ می دهد، فراز و نشیب هایی در این مسیر وجود دارد و کسانی که خداباور نیستند، جدا می شوند.

مناسک سازی ابتکار خداوند و از سیره اهل بیت است

آیت الله علم الهدی در ادامه به آغاز دهه کرامت همزمان با میلاد کریمه اهل بیت(ع) اشاره کرد و بیان داشت: شاید علت نامگذاری دهه کرامت این است که سرآغاز این دهه ولادت کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) است همچنین ماه ذیقعده ماه امام رضا(ع) است چون اول این ماه ولادت حضرت معصومه(س) و 11 این ماه ولادت ثامن الحجج(ع) و نیز 22  این ماه روز زیارتی حضرت رضا(ع) و 25 ذیقعده روز دحوالارض و آخر ماه نیز شهادت امام جواد(ع) فرزند بزرگوار ایشان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی مناسک سازی را ابتکار خداوند و از سیره اهل بیت(ع) دانست و گفت: برخی نامگذاری دهه کرامت را به عنوان نقطه ضد ارزشی و اشکال مطرح می کنند در حالی که  مناسک سازی حرکت عظیم و ابتکار موثری است که خداوند از زمان حضرت ابراهیم در جریان مناسک حج  به وجود آورد و بحث توحید را با این مناسک بیش از 4 هزار سال برای بشر تضمین کرد همچنین در سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) مناسک سازی به عنوان عامل موثر اجرای دین مطرح بوده است.

وی تصریح کرد: دهه عاشورا از جمله مناسک سازی امام رضا(ع) است و دهه کرامت نیز موجب می شود دل شیعه متوجه ولایت امام رضا(ع) شده و شهر مشهد به عنوان قبةالاسلام مطرح شود، با اجرای مراسم های مختلف در این دهه در حرم مطهر رضوی و دیگر نقاط شهر موجب می شود دل های شیعیان دنیا متوجه این مرکز شده و نقطه جذب دل ها، عواطف و احساسات شود که این از عنایت ولایت مدارانه حضرت است.

استکبار در برابر معادلات غیبی دنیا هیچ است

آیت الله علم الهدی معادلات غیبی را موجب برهم زدن معادلات ظاهری دنیا دانست و گفت: تحلیل های سیاسی و اقتصادی همه در براساس معادله بندی ظاهری است و مهم این است که معادله بندی غیبی در پشت پرده است و دشمن در برابر این معادلات غیبی هیچ، پوچ و ناچیز است.

امام جمعه مشهد با اشاره به چهل سال اقتدار جموری اسلام و شکست پی در پی استکبار، ابراز داشت: آمریکا روز به روز برای ما بحران ایجاد می کند اما ما با عنایت خاصه اهل بیت(ع) از این بحران ها گذشته و روز به روز مقتدر تر شده و دشمن روز به روز از قدرتش در منطقه کاهش یافته و سقوط می کند و این امداد غیبی است که ما را چهل سال مقتدر نگه داشته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی حل مشکل مرم را به دست خود مردم ممکن دانست و گفت: مشکل در عرصه معیشت امروز مردم به خاطر مشکل در مدیریت مدیران، خود ما و بی تفاوتی مردم است، اگر مدیران نمی توانند مشکلات مردم را حل کنند،  مردم خود به میدان بیایند.

وی افزود: نهادهای مردمی، اتحادیه و انجمن صنفی که افرادی متدین و انقلابی هستند به میدان آمده و مشکلات معیشتی مردم را حل کنند چنانچه که در این چهل سال انقلاب بر دوش مردم بود حال نیز در این نظام دینی وقتی مدیران نتوانسته و یا نخواسته مدیریت کنند، نهادهای مردمی مشکل معیشتی مردم را حل کنند./864/پ201/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
مردم در زخمت و سختی هستند بیشتر به این موضوعات بپردازید
0
0