۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۱۲۰۷۲
آیت الله حسینی بوشهری:

برای غنی سازی اورانیوم مرز نمی شناسیم | تحریم رهبری اوج حماقت آمریکا است

برای غنی سازی اورانیوم مرز نمی شناسیم | تحریم رهبری اوج حماقت آمریکا است
امام جمعه قم با بیان اینکه اروپایی ها حتی یک قدم برای حفظ برجام بر نداشتند، تأکید کرد که با اجرای گام دوم کاهش تعهدات، برای غنی سازی اورانیوم مرز نمی شناسیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تأکید بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: هر برنامه ای که بر خلاف عدالت اجتماعی باشد مصداق منکر است و باید از آن نهی شود.

وی افزود: برخی از موانع اجرای عدالت اجتماعی مربوط به مسؤولان و برخی دیگر از سوی مردم است، مسؤولان و کارگزاران جامعه باید موانع عدالت اجتماعی را از سر راه بردارند، نخستین مانع از سوی مدیران و مسؤولان این است که گاهی مدیران تحمل شنیدن حرف حق را ندارند و با واقعیات جامعه آشنا نمی شوند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: اگر مسؤولان خود را برتر از دیگران دیدند و برای خود امتیازات ویژه قائل شدند نمی توانند عدالت اجتماعی را اجرا کنند چرا که اگر کسی تنها به فکر خود باشد نمی تواند به مشکلات و دغدغه های جامعه رسیدگی کند.

وی در خطبه دوم با تبریک آغاز دهه کرامت ادامه داد: باید از خدا بخواهیم که حیات و ممات ما در مسیر اهل بیت(ع) باشد، پاداش فراوانی برای زیارت کریمه اهل بیت(ع) بیان شده و اگر کسی با معرفت کامل ایشان را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود، زندگی انسان باید منطبق بر سیره اهل بیت(ع) باشد نه این که این تبعیت صرفا در ادعا باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به روز تجلیل از امامزادگان ابراز داشت: هر امام زاده ای در هر نقطه ای یک قرارگاه فرهنگی و مایه انس و آرامش مردم است، مسؤولان باید امام زادگان و بقاع متبرکه را به گونه ای ساماندهی فرهنگی کنند که مردم با برنامه های دینی خود آشنا شوند.

وی به دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب اشاره و عنوان کرد: ایشان در این دیدار فرمایشات مهمی درباره جایگاه حج داشتند، رهبر انقلاب فرمودند حج از ارکان عزت اسلامی که باید بخش برائت از مشرکان وجود داشته باشد و به مسأله وحدت امت اسلامی، دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم توجه شود.

امام جمعه قم حج را سبب الفت، اخوت و محبت بین مسلمین دانست و خاطرنشان کرد: رهبری سفارش کردند که صفوف امت اسلامی باید متحد باشد، بعد عبادی حج بسیار مهم است و حاجیان باید اهتمام بورزند و از فرصت های معنوی استفاده کنند، همچنین میزبان زائران باید حفظ امنیت و عزت حجاج را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به سالگرد  حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی، خواستار تبیین حقوق بشر آمریکایی شد و اضافه کرد:  پرونده جنایت های آمریکا از 28 مرداد 32 تا امروز بسیار سیاه است و هفته و ماهی نبوده که شاهد جنایتی از سوی آمریکا علیه ایران و امت اسلام نباشیم، فهرست بلند بالایی از اقدامات جنایتکارانه و ضد بشری آمریکا وجود دارد اما آمریکا با این جنایات کشورهای دیگر را به عدم رعایت حقوق بشر متهم می کند و به این کشورها با ابزارهای مختلف فشار می آورد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به بدعهدهای طرف های مقابل برجام گفت: یک سال است که آمریکایی ها از برجام خارج شدند و از آن روز تا کنون تحریم های متعددی اعمال کردند، انتظار مسؤولان این بود که کشورهای اروپایی حق و خواسته ایران را برآورده کنند اما اروپایی ها پشت تریبون می گفتند برجام باید بماند و خدشه دار نشود ولی حتی یک قدم در این مسیر برنداشتند.

وی افزود: بعد از یک سال صبر و حوصله نظام اسلامی تصمیم گرفت اگر طرف های مقابل به تعهدات خود عمل نکردند از تعهدات خود بکاهد، تا کنون دو اقدام انجام داده ایم و دو روز دیگر گام دوم کاهش تعهدات را پییگیری می کنیم، از این پس برای غنی سازی اورانیوم مرز نمی شناسیم و در زمینه غنی سازی و مسأله اراک  به قبل از برجام باز می گردیم.

نایب رییس جامعه مدرسین اظهار داشت: راهبرد دشمنان فشار به ملت ایران و مسؤولان است تا در سایه این فشار مسؤولان وادار به مذاکره شوند، از سوی تحریم می کنند و از سوی دیگر دم از مذاکره می زنند.

وی اقدام احمقانه آمریکا در تحریم رهبر انقلاب را محکوم کرد و ادامه داد: یکی از کارهایی که نشانه بی خردی آمریکایی ها محسوب می شود تحریم رهبر عزیز و فرزانه انقلاب بود، آمریکایی ها ایران، منطقه، جهان و امام و رهبری جامعه را نمی شناسند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه ابراز داشت: شخصیتی مانند رهبرعزیز انقلاب که در سراسر دنیا میلیون ها پیرو و مقلد دارد از تهدید نمی هراسد، همین تجربه را شاه در زمان شاه انجام داد تا وجوهات به دست امام نرسد اما مردم در خلاف خواسته طاغوت حرکت کردند و نتیجه آن پیروزی انقلاب بود.

وی عنوان کرد: شما رهبر انقلاب را تحریم می کنید که مایه تمسخر مردم ایران است چرا که می گویند  در سر مقامات آمریکایی چه می گذرد که اینگونه عمل می کنند، ما حمایت های جهان اسلام، ملت ایران، حوزه های علمیه، مراجع و شخصیت های جهان اسلام را خواهیم داشت و آمریکا از آنچه که انجام داده هزاران بار اظهار ندامت و پشیمانی خواهد کرد.

محمد قمین
ارسال نظرات