۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۶۱۲۰۷۷

مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی شهرستان های استان تهران برگزار شد

مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی شهرستان های استان تهران برگزار شد
مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی شهرستان های استان تهران و تکریم امامزاده روح الله(ع) همزمان با دومین روز از دهه کرامت در همین آستان مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اختتامیه مسابقات قرآنی شهرستان های استان تهران و تکریم امامزاده روح الله(ع) به مناسبت دهه کرامت امروز در همین آستان مقدس برگزار شد.

براساس این گزارش، پس از قرائت آیات قرآن کریم و اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام سرلک به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خودبینی مانع دیدن خداوند می شود.

وی فلسفه عبادت را در نفی منیت بیان کرد و ادامه داد: انسان ها را نمی توان بر اساس عبادت آنان شناخت، برای مثال کسی که متکبر است نماز او نیز بوی تکبر می دهد.

حجت الاسلام سرلک بیان داشت: انبیا و اولیای الهی آمدند تا انسانها با الگوبرداری از آن بزرگان از خودخواهی و تکبر دور شوند و تنها نظاره گر خداوند متعال باشند.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: مقصود از زیارت مضجع شریف امامان معصوم و امامزادگان نور گرفتن از آن بزرگان و شکستن منیت است؛ انسان با این شکسته شدن از هوای نفسانی دور می شود.

وی تکریم امامزادگان را وصل شدن به اقیانوس بیکران الهی دانست و ابراز کرد: در زیارت جامعه کبیره می خوانیم اهل نجات کسانی هستند که از سیره اهل بیت(ع) تبعیت کنند کسانی که از این خانواده جدا شدند راه بیچارگی و بدبختی را در پیش گرفتند.

گفتی است مهمانان ویژه این مراسم به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) بانوان و دختران بودند.

یادآور می شود در پایان مراسم پس از مداحی مداح اهل بیت(ع) امیر عباسی از برگزیدگان مسابقات قرآنی تجلیل به عمل آمد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات