۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۶۱۲۰۹۸
امیر آبادی:

طرح "اعاده اموال نامشروع مسؤولان" با جدیت در مجلس پیگیری می شود

طرح
عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناکامی اصلاح طلبان برای مسکوت گذاشتن طرح" اعاده اموال نامشروع مسؤولان" از پیگیری جدی این طرح در جلسات هفته آینده مجلس خبرداد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، احمد امیرآبادی عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که مجلس دهم مجلس مطلوبی نیست، گفت: نیروهای انقلاب که پیگیر مشکلات مردم هستند در اقلیت مجلس قرار گرفتند و بخش عمده ای از نمایندگان در لیست امید و مستقلین طرفدار دولت هستند و نتوانستیم برخی از وزرای ناکارآمد را استیضاح کنیم.

وی افزود: در برخی موارد که مردم از عملکرد وزرا رضایت ندارند مجلس باید عملکرد انقلابی داشته باشد، ما از این وضعیت راضی نیستیم، ما نتوانستیم شفافیت آرای نمایندگان را بدیل به قانون کنیم تا مردم در جریان باشند نمایندگان آن ها چگونه عمل می کنند.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان این که مردم باید در جریان کار نمایندگان باشند، اظهار داشت: متأسفانه همکاران رأی ندادند که آرای آن ها شفاف باشد و امیدواریم که مجلس آینده به دنبال شفافیت در آرا و کارها باشد.

وی با اشاره به طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان ادامه داد: اصل قانون اساسی مبنی بر این که" از کجا آورده ای" باید اجرایی شود، مردم حق دارند بدانند که مسؤولان قبل و بعد از مسؤولیت چه دارند، باید اموال تمام مسؤولان بعد از انقلاب بررسی شود تا اگر به ناحق به اموال آن ها اضافه شده است به بیت المال بازگردانده شود، خوشبختانه 14 ماده از این طرح رأی آورد اما متأسفانه هفته قبل دوستان اصلاح طلب پیشنهاد دادند که این مسکوت بماند و بقیه آن تصویب نشود.

امیرآبادی ابراز داشت: خوشبختانه مسکوت ماندن این طرح رأی نیاورد و هفته آینده دو ماده دیگر را تصویب خواهیم کرد تا بعد از تأیید شورای نگهبان به صورت قانون عملیاتی شود، البته مردم هم باید در این مسیر کمک کنند و اگر می دانند مسؤولی اموال ناحقی دارد باید اطلاع رسانی کنند.

وی با اشاره به مسائل شهر قم عنوان کرد: خوشبختانه پروژه های شهر قم خوب پیش می رود، در سال 96 مبلغ 700 میلیارد بابت طلب شهرداری از دولت گرفتیم و این پول نقد شد و در اختیار شهرداری است تا پروژه ها را عملیاتی کند، مسأله راه آهن داخل شهر در دست پیگیری است و درخواست ما این است راه آهن دور شهر که بلا استفاده است جمع آوری شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت فعلی فرودگاه قم خاطرنشان کرد: پیگیری های زیادی شده تا مشکلات رفع شود و امیدواریم که با کمک مسؤولان سریع تر روند آن اجرایی شود، در زمینه برق هم سعی داریم رتبه گرمسیری قم یک رتبه بالاتر برود تا مردم پول برق کمتری پرداخت کنند.

وی با اشاره به مسائل فرهنگی قم اضافه کرد: مسأله حجاب و عفاف و مسائل فرهنگی باید مورد توجه ویژه باشد و با تلاش کنیم و اجازه ندهیم که وضعیت قم ناهنجار شود، قم مرکز انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه است و مسؤولان فرهنگی باید برای تقویت فضای فرهنگی قم تلاش کنند.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم اظهار داشت: مسؤولان در حال تلاش هستند اما تلاش ها بیشتر و سوء مدیریت ها کم شود، همه مشکلات معیشتی و اقتصادی به تحریم ها مربوط نمی شود و سوء مدیریت ها دخالت جدی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از مأموریت های اخیر مجلس پرداخت و گفت: در ماه گذشته دو مأموریت از طرف مجلس داشتیم که یکی بحث نظارت و بررسی روند کار دادگاه لاهه بود که دیوان داوری ایران و آمریکا است.

وی افزود: ما بیش از 900 پرونده در این دیوان در حال بررسی داریم و ما برای نظارت بر عملکرد تیم داوری این دیوان به لاهه رفتیم، افزون بر این که در دادگاه حضور پیدا کرده و فعالیت ها را بررسی کردیم، دیدارهای با نمایندگان پارلمان هلند داشتیم و از مرکز منع گسترش سلاح های شیمیایی بازدید کردیم که مردم ایران قربانی حمله شیمیایی صدام و حامیان غربی و آمریکایی آن هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در دادگاه لاهه و دیوان داوری ایران و آمریکا پرونده ها به خوبی پیش می رود و امیدواریم که برنده این دیوان باشیم، امیدواریم با تلاش عزیزان وزارت دفاع به عنوان پشتیبان تیم وکلا در این پرونده ها موفق باشیم، همچنین موضوع سرقت از مرکز حقوقی ایران در لاهه مورد بررسی قرار گرفت که خوشبختانه مدرکی به سرقت نرفته است.

وی ادامه داد: در این سفر جلسه ای با نمایندگان پارلمان هلند داشتیم و از آن ها سؤال کردیم که چرا رییس گروه تروریستی الاحوازیه که شهریورماه گذشته مردم بی گناه را به خاک و خون کشیدند در این کشور پذیرفته شده است و آقای کلاهی و کشمیری را نگه داری کردند و آن ها را تحویل ایران ندادند؛ مسأله دیگری که مطرح شد سکوت هلند در برابر تحریم های ظالمانه آمریکا بود.

امیرآبادی ابراز داشت: همانگونه که رهبر انقلاب می فرمایند اگر ما مقاومت کنیم دشمنان عقب نشینی می کنند، هر جایی که مقاومت کردیم عزت و اقتدار ملت ایران تأمین شده است و ملت هایی که تا امروز مقاومت کردند به پیروزی رسیدند.

وی عنوان کرد: در سفر به پاکستان هم دیداری با رؤسای مجلس سنا و ملی و مسؤولان دیگر پاکستان درباره انتقال خط لوله گاز ایران به پاکستان، کمک پاکستان به ایران برای مقابله با تحریم و مسائل اقتصادی و صنعتی داشتیم، ایران و پاکستان دشمنان مشترکی دارند و کسانی هستند که نمی خواهند رابطه این دو کشور بهتر شود و گسترش پیدا کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رابطه تجاری ایران و پاکستان باید تقویت شود و در حال حاضر رابطه اقتصادی بین دو کشور قابل قبول نیست، می توانیم با 15 کشوری که در همسایگی کشور قرار دارند و اکثرا علاقه مند به ایران هستند تا 100 میلیون دلار رابطه تجاری داشته باشیم و بسیاری از مشکلات اقتصادی حل شود.

وی اضافه کرد: رابطه تجاری خوبی با عراق داریم اما پاکستان 7 برابر عراق جمعیت دارد و میزات مبادلات تجاری حتما باید ارتقا پیدا کند، ارتباط پارلمانی خوبی با پاکستان وجود دارد و 140 نفر از 320 نماینده پارلمان پاکستان عضو گروه دوستی ایران و پاکستان هستند، متأسفانه در داخل کشور این گروه دوستی 8 نفر است و بیشتر همکاران به سمت اروپا و آمریکا می روند.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از این که رهبر انقلاب فرمودند کنگره آمریکا بیش از 200 طرح علیه ملت ایران طراحی کرده و از مجلس مطالباتی داشتند، فراکسیونی در مجلس برای مقابله با اقدامات آمریکا تشکیل شد و این فراکسیون 12 طرح نوشته و فعال است.

وی افزود: طرحی هایی برای حمایت از کالای ایرانی در برابر تحریم های آمریکا و تحریم شرکت های آمریکایی در منطقه و ایران را ارائه دادیم و در دست پیگیری است، اگر بتوانیم حتی یک دلار به آمریکا ضربه بزنیم باید این کار را انجام دهیم، اتاق فکر آمریکایی صدها کارمند را استخدام کرده تا هرشرکت ایرانی در هرجای دنیا را تحریم کند و ما باید اقدام تقابلی انجام دهیم.

امیرآبادی با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس با ساقط کنندگان پهپاد جاسوسی آمریکا اظهار داشت: در این دیدار از این عزیزان تجلیل و تشکر کردیم، این پهپاد آمریکایی از فوق پیشرفته ترین پهپادهای دنیا است و زمانی که موشک به آن شلیک شد چند هواپیمای مسافربری در حال حرکت بودند اما با دقت کامل پهپاد سرنگون شد که نشانگر قدرت جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح است.

وی ادامه داد: آمریکایی که دم از حقوق بشر می زند زنان و کودکان بیگناه هواپیمای مسافربری را به شهادت می رساند، به زودی در مجلس طرح های مقابله با آمریکا به کمیسیون ها می رود و امیدواریم که در همین مجلس چند قانون ضد آمریکایی را تصویب کنیم.

محمد قمین
ارسال نظرات