۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۱۲۱۱۰
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

عنصر اراده ملی جان مایه پیشرفت همه جانبه امروز کشور است

عنصر اراده ملی جان مایه پیشرفت همه جانبه امروز کشور است
استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه عنصر اراده ملی جان مایه پیشرفت همه جانبه امروز کشور است، گفت: باید بکوشیم اراده ما در راستای اراده خداوند متعال باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، شامگاه جمعه، ۱۴ تیرماه در دومین نشست عمومی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که هر شب بعد از نماز مغرب و عشا به میزبانی مهدیه شهرکرد با حضور عموم مردم و مسؤولان برگزار می‌شود، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبری خطاب به جوانان صادر شد، اظهار کرد: مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل ما می‌توانیم از باید‌های بیانیه گام دوم انقلاب است که باید در دستور کار همگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پیشرفت امروز کشور نسبت به گذشته کاملا محسوس و ملموس است، افزود: تفاوت امروز ما با گذشته در عنصر اراده ملی است که در قدیم نبود و امروز عاملی برای پیشرفت کشور محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با تأکید بر اینکه اگر همه مسؤولان کشور مجاهدانه تلاش کنند، طبق نص صریح قرآن مجاهدت آن‌ها چندین برابر می‌شود، گفت: اگر اراده ملی در کشور شکل گیرد، هر کاری شدنی است؛ امروز به شدت نیازمند شکل گیری این اراده در جامعه هستیم و تجربه نشان داده هر کجا یک صدا شدیم، به یقین پیروز خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شکل گیری خود انقلاب نیز محصول همین اراده ملی بود، ابراز کرد: مراقب باشیم اراده ملی ما مورد تأیید حضرت حجت (عج) قرار گیرد و تنها در این صورت هست که موفق خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه عنصر اراده ملی جان مایه پیشرفت همه جانبه امروز کشور است، گفت: باید بکوشیم اراده ما در راستای اراده خداوند متعال باشد و این همان چیزی است که اهل بیت (ع) از ما می‌خواهند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مراقب امور نفسانی باشیم، خاطرنشان کرد: تا خود نخواهیم و تا در مسیر حق تعالی حرکت نکنیم و اراده جمعی شکل نگیرد، مشکلات برطرف نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با تأکید بر اینکه باید در اطاعت موحد باشیم و در توکل تنها خدا را بپرستیم، تصریح کرد: متأسفانه امروز توکل به خداوند متعال در ادارات و در بین مسؤولان کشور کمتر دیده می‌شود؛ آنقدر که چشم مسؤولان ما به کدخداست به خود خدا نیست و این آفت امروز کشور است.

وی در پایان نشست نیز در پاسخ به سؤالات شرکت کنندگان، در مورد مفاسد اقتصادی و مشکلاتی که در این زمینه گریبان گیر جامعه اسلامی است، گفت: اگر از خودمان شروع کنیم، مفاسد اقتصادی خود به خود برطرف می‌شود؛ اگر به دنبال رزق حلال باشیم برکت در زندگی‌ها به خوبی دیده می‌شود./۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات