۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۶۱۲۱۴۹
ویژه طلاب مدارس علمیه خواهران؛

دوره آموزشی شیوه‌های دعوت به نماز در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

دوره آموزشی شیوه‌های دعوت به نماز در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
اسکندری با اشاره به اینکه دوره آموزشی نمازشناسی و شیوه‌های دعوت به نماز در مدارس علمیه خواهران این استان برگزار می‌شود، گفت: این دوره در راستای مهارت افزایی طلاب است.
فاطمه اسکندری، معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه دوره آموزشی نمازشناسی و شیوه‌های دعوت به نماز در مدارس علمیه خواهران این استان برگزار می‌شود، گفت: این دوره در راستای مهارت افزایی طلاب و پرکردن اوقات فراغت آن‌ها در فصل تابستان جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوره با همکاری ستاد اقامه نماز استان و به میزبانی مدارس علمیه خواهران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این دوره در قالب دو نشست مقدماتی و تکمیلی با حضور اساتید فن نماز برگزار خواهد شد.

اسکندری با تأکید بر اینکه باید به فکر توانمندسازی طلاب در همه زمینه‌های مورد نیاز عموم مردم باشیم، گفت: طلاب به خاطر تأثیرگذاری بسیاری که در جامعه دارند، می‌توانند نقش مهمی در فرهنگ سازی ایجاد کنند.

وی استفاده از شیوه‌های نوین برای جذب افراد به سمت امور دینی را از ضرورت‌ها دانست و ادامه داد: باید در مرحله نخست طلاب و روحانیان با این شیوه‌های نوین آشنا شوند و آموزش‌های تخصصی در این زمینه را یاد بگیرند و در مرحله بعد به فکر ترویج سبک زندگی اسلامی باشند که این کار آسانی نیست.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری حرکت در مسیر فرهنگ نماز را راهگشای مشکلات امروز کشور دانست و ابراز کرد: اگر فرهنگ نمازخوانی در بین مردم فراگیر و نهادینه شود و مردم به سمت مساجد سوق داده شوند، به یقین بسیاری از مشکلات امروز کشور برطرف خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه باید به شیوه‌های دعوت به نماز و نمازشناسی در حوزه‌های علمیه به صورت تخصصی‌تر و حتی در قالب امور آموزشی مصوب نگاه شود، تصریح کرد: نماز به عنوان ستون دین تعیین کننده فاصله بین ایمان و کفر است که باید در برپایی آن تلاش کنیم.

اسکندری با بیان اینکه باید برکات نماز واقعی در جامعه به خوبی تبیین و تشریح شود، خاطرنشان کرد: به یقین نماز اگر همراه با خوش زبانی، صداقت، وفای به عهد، نظافت، ادب، تحصیل، مشورت، کمک به دیگران، نشاط و زیبایی مطرح شود این نماز همه دل‌ها را به سوی خود جلب می‌کند./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات