۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۱۲۱۶۳

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
حرکت کاروان پیاده‌روی به حرم امام رضا از بجنورد و اعطای ۱۱۰ وام اشتغال‌زایی به مددجویان عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، کاروان پیاده‌روی رهروان ولایت برای بیست‌وپنجمین سال متوالی همزمان با دهه کرامت حرکت خود را به سمت مشهد مقدس آغاز کردند.

کاروان پیاده‌روی رهروان ولایت برای بیست‌وپنجمین سال متوالی همزمان با دهه کرامت حرکت خود را به سمت مشهد مقدس آغاز کردند.

اعطای ۱۱۰ وام اشتغال‌زایی به مددجویان

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: ۱۱۰ نفر از معتادان استان خراسان شمالی توسط کمک‌های سپاه در مراحل درمان قرار گرفته و وام اشتغال‌زایی دریافت کردند.

سرهنگ ابوالقاسم چمن با بیان اینکه اردوگاه صیانت از معتادان نیازمند برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است، اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون با پیگیری‌های انجام گرفته ظرفیت اردوگاه ماده 16 دوبرابر شده و وضعیت بهتری دارد.

وی افزود: در گذشته ظرفیت این اردوگاه 50 نفر بوده که در حال حاضر به بیش‌از 150 نفر افزایش پیدا کرده است. فرایند پیش‌روی مجموعه مبارزه با مواد مخدر استان نوید بخش است. امیدواریم بتوانیم با ظرفیت‌های استان اردوگاه ماده 16 را ارتقا بدهیم و افراد پر آسیب بیشتری را جذب کنیم.

سرهنگ چمن با تاکید بر اینکه همت دستگاه‌ها در زمینه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد باید بیشتر شود گفت: تنها از عهده ناجا و دستگاه‌های قضایی بر نمی‌آید که به مبارزه با مواد مخدر بپردازند. در بحث اعتبارات قدری مشکلات بوده و هست اما همت و همکاری دستگاه‌ها می‌تواند این خلا را پر کند.

آغاز فعالیت گروههای جهادی برای بازسازی واحدهای خسارت‌دیده از سیل

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از آغاز فعالیت بسیج سازندگی و گروههای جهادی برای بازسازی واحدهای خسارت‌دیده از سیل و بارندگی  از 13 تیرماه سال جاری خبر داد.

مجید الهی راد با اشاره به تفاهم‌نامه منعقدشده با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: در مرحله اول، تکمیل و بازسازی 350 واحد مسکونی آسیب‌دیده از سیل و بارندگی به بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی واگذارشده است.

وی بابیان اینکه بر اساس تفاهم‌نامه این نهاد با سپاه ۷۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان ساکن در مناطق محروم و روستایی در سال 98 ساخته می‌شود، ادامه داد: در مرحله اول این تفاهم‌نامه 100 واحد مسکونی برای مددجویان شهر راز،150 واحد ویژه مددجویان جرگلان ، 20 واحد نیز در مانه و سملقان و80 واحد نیز در سایر شهرستان های این استان به همت بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی احداث می‌شود.

خراسان شمالی ۲۳۰۰۰ متر مربع کمبود فضای آموزشی دارد

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: ۲۳ هزار متر مربع کمبود فضای آموزشی در استان داریم که نیازمند اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی است.

رضا رجب‌زاده امروز در آئین افتتاح مدرسه 6 کلاسه روستای اسفیدان با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های کشور پرداختن به مسئله آموزش و پرورش است اظهار داشت: داشتن زیرساخت استاندارد و فضای آموزشی مناسب لازمه اصلی آموزش و پرورش در کشور است که متاسفانه در خراسان شمالی قدری دچار چالش است.

وی در ادامه با اشاره به تجهیز و ایمن سازی مدارس خراسان شمالی افزود: در سال 97 به عنوان اولین استان در کشور توانستیم تمام بخاری‌های نفتی استان را حذف کنیم. زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که بعداز 40 سال شاهد سوختن برخی دانش آموزان در مدارس باشیم./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات