۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۱۲۱۸۱
رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان قم تشریح کرد؛

جزئیات دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان قم

جزئیات دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان قم
داستانی از برگزاری دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان قم در آبان ماه خبر داد و به تشریح جزئیات این جشنواره پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی داستانی رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری «دومین جشنواره مطبوعات خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان قم» که در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره های مطبوعات در رصد جایگاه کنونی رسانه های قم در میان رسانه های کشور بسیار مؤثر است، گفت: این جشنواره ها سبب می شود که ما بتوانیم نواقص و کاستی ها را بدانیم و درصدد رفع آنها و رشد و ارتقای سطح سواد رسانه ای استان قم تلاش کنیم.

وی از برگزاری دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان قم در آبان ماه خبر داد و اظهار داشت: خبر، تیتر، گزارش شامل گزارش خبری و تصویری، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، عکس خبری، صفحه آرایی، طنز مکتوب و فیلم خبری از بخش های اصلی این جشنواره خواهد بود.

داستانی عنوان کرد: همچنین موضوع های «رونق تولید» و «بیانیه گام دوم انقلاب» نیز بخش ویژه این جشنواره است که در این بخش تولیدات تحلیلی مندرج در رسانه های استان در قالب گزارش، گفت و گو، مقاله و یادداشت پذیرفته خواهد شد.

رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان قم به تبیین ضوابط و مقررات شرکت در دومین جشنواره مطبوعات پرداخت و گفت: آثار ارسالی باید مرتبط با موضوعات فراخوان باشد، آثار ارائه شده در هیچ همایش و جشنواره ای برگزیده نشده باشد، نام صاحب اثر باید در صفحه منتشره قید شود و افرادی که آثار آنها با نام مستعار و کد ثبت می شود باید به تأیید مدیر مسؤول رسانه برسد.

وی افزود: نمایندگی های نشریات سراسری و خبرگزاری ها به منزله مدیرمسؤول رسانه شناخته نمی شوند و آثار با نام مستعار باید توسط میدر مسؤول در مرکز تأیید شود.

داستانی با بیان اینکه هر متقضای مجاز به شرکت در 3 بخش از جشنواره اعم از حرفه ای، ویژه و موضوعی است، تأکید کرد: به هر شرکت کننده که برنده جشنواره شده باشد فقط 2 جایزه تعلق می گیرد و در بخش موضوعی فقط به نفرات اول جایزه تعلق خواهد گرفت.

رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان قم خاطرنشان کرد: ارسال عین مطبوعات، عکس صاحب اثر، معرفینامه نشریه، کارت ملی، شماره تلفن ثابت و همراه شرکت کنندگان محترم به دبیرخانه جشنواره الزامی است؛  ویژه نامه های استانی روزنامه های کثیرالانتشار می توانند در جشنواره شرکت کنند و باید گفت که مطالب مربوط به رسانه های فاقد مجوز و همچنین بولتن های داخلی ادارات و سازمان ها مجاز به شرکت در جشنواره نیستند.

وی به بیان جوایز این جشنواره پرداخت و ابراز داشت: به نفر اول در هر بخش تقدیرنامه، تندیس و 20 میلیون ریال جایزه نقدی، به نفر دوم در هر بخش تقدیرنامه و 15 میلیون ریال جایزه نقدی و به نفر سوم در هر بخش تقدیرنامه و 10 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

داستانی با بیان اینکه اهالی رسانه باید آن آثاری را بارگزاری کنند که حائز اهمیت بوده و بتواند در جشنواره رتبه بیاورد، بیان کرد: آثار این جشنواره صرفاً از طریق سایت Pressfestival.ir پذیرش می شود و اصحاب رسانه باید با ورود به این سامانه، ثبت نام در سایت و اخذ کاربری و رمز عبور، نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.

وی عنوان کرد: همچنین آثاری در جشنواره  شرکت داده می شوند که در فاصله زمانی 17 مرداد 97 تا اول مهر 98 در یکی از نشریات سراسری، نشریات استانی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان منتشر شده باشد.

رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان قم ادامه داد: در جشنواره ملزم نیستیم به اینکه کار کسانی را انتخاب کنیم که شبانه روزی خبر کار می کنند، زیرا شاید یک نفر ممکن است در طول یک سال یک یا دو یادداشت کار کند و همان هم رتبه بیاورد؛ همچنین اگر در روند داوری متوجه شویم اثر برگزیده متعلق به آن شخص ارائه دهنده نیست، آن را به صورت رسمی اعلام خواهیم کرد و اگر چنانچه آن شخص جایزه ای هم برنده شده باشد از او پس گرفته می شود./841/پ202/ب1

گزیده از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 7
حسین ثالث موید
ارسال نظرات