۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۱۲۱۹۵
حجت الاسلام سپهر:

برخورد با هنجارشکنان، احترام به ملت است

برخورد با هنجارشکنان، احترام به ملت است
حجت الاسلام سپهر با بیان اینکه مسؤولان در برخورد با هنجارشکنی نباید واهمه داشته باشند، گفت: برخورد با هنجارشکنان اجتماعی نقض حقوق بشر نیست.
حجت الاسلام سیدلطف الله سپهر، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه بخش عمده هنجارشکنی‌ها متوجه خانواده‌ها و والدین است، اظهار داشت: اگر والدین به باور‌های دینی و سبک زندگی اجتماعی التزام و ایمان داشته باشند شاهد التزام فرزندان به رفتار‌های دینی در کنش‌های اجتماعی خواهیم بود.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه رسانه ملی در معرفی الگو‌های هنری بسیار اثرگذار است، افزود: متأسفانه بسیاری از هنجارشکنی‌ها نتیجه خروجی گفتار‌ها و رفتار‌ها و پوشش هنرمندان و سلبریتی‌های فعال در فضای مجازی است است؛ چرا که جوانان به شدت تأثیرپذیر از چنین قشری هستند.

این مقام مسؤول خواستار آن شد که هنرمندان، شخصیت‌های اجتماعی و فرهنگی، اساتید و مربیان مدارس و دانشگاه نسبت به کنش‌ها و رفتار‌ها اجتماعی التزام دینی، انقلابی و ایرانی داشته باشند تا شاهد هنجارشکنی از سوی جوانان نباشیم.

حجت الاسلام سپهر ادامه داد: ضعف برخورد با هنجارشکنی‌های اجتماعی از سوی دستگاه‌های اجرایی با احتیاط، مسامحه کاری و حتی با ترس از انعکاس در فضای مجازی صورت می‌گیرد حال آنکه نباید در زمینه اجرای قوانین و برخورد انقلابی و قضایی برای مقابله با هنجارشکنی، کوتاهی صورت بگیرد.

وی برخورد جامع تر، کارشناسانه تر، جدی‌تر و انقلابی‌تر دستگاه‌های قضایی و انتظامی با هنجارشکنان را خواستار شد و گفت: جامعه اسلامی از برخورد انقلابی دستگاه قضا و نیروی انتظامی حمایت می‌کند، نباید در برابر جوسازی‌های دشمنان نظام اسلامی در فضای مجازی پا پس کشید.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه برخورد با هنجارشکنان مغایر با قانون و حقوق جمهوری اسلامی نیست، افزود: اگر جامعه التزام عملی به قانون اساسی در رابطه با پوشش و رفتار و گویش در فضای عمومی و خودرو‌ها دارد قطعا هنجارشکنی صورت نمی‌گیرد و در غیر این صورت تخطی به حقوق بشری و قانون است.

حجت الاسلام سپهر تأکید کرد: مسؤولان در برخورد با هنجارشکنی نباید واهمه داشته باشند که برخورد با هنجارشکن اجتماعی نقض حقوق بشری است بلکه حقوق بشر در التزام به قانون اساسی محسوب می‌شود و این التزام، احترام به یک ملت است./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات