۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۱۲۲۰۰

هشدار نماینده آیت الله سیستانی نسبت به گسترش مواد مخدر در عراق

هشدار نماینده آیت الله سیستانی نسبت به گسترش مواد مخدر در عراق
نماینده حضرت آیت الله سیستانی نسبت به گسترش مواد مخدر در عراق هشدار داد و اظهار داشت: مسؤولان مربوط باید راه حل مناسبی برای حل این پدیده اجتماعی ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در خطبه های نماز جمعه که در بارگاه مطهر امام حسین (علیه السلام) در کربلا معلا برگزار شد، نسبت به گسترش استفاده از مواد مخدر در عراق هشدار داد و گفت: دستگاه و مسؤولان مربوط باید با این موضوع برخورد کنند و به دنبال راه حل های مناسب و سریع جهت جلوگیری از ترویج مواد مخدر در عراق باشند.

وی افزود: باید قوانین بازدارنده نسبت به انتشار مواد مخدر در عراق تصویب شود زیرا قوانین موجود کافی نیست. هر جامعه ای با مشکلات این چنینی مواجه است اما با تصویت قوانین لازم باید موانع از گسترش آن شد. متاسفانه در تطبیق برخی از قوانین دچار مشکل هستیم و این گونه مسائل موجب شده است که برخی از تاجران از این قوانین سوء استفاده کنند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی گسترش مواد مخدر در میان جوانان اعم از پسر و دختر بسیار نگران کننده توصیف کرد و اظهار داشت: اگر این چنین مشکلاتی در میان جوانان رواج پیدا کند، برای ساخت آینده از نظر فکری، عقلی، نفسی، جسمانی و سلامتی دچار مشکل جدی می شوند.

وی ادامه داد: مواد مخدر در دوران کنونی به شیوه های مختلف و جذاب در میان دختران و پسران جوان رشد پیدا کرده است و جوانانی که با مشکلات شخصی مختلفی مواجه هستند به قرص های روانگردان پناه می برند تا شاید به آرامش برسند و اضطرابشان کاهش پیدا کند.

حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه، تصریح کرد: خانواده، مدارس، دانشگاه و رسانه ها باید برای حل این پدیده اجتماعی تلاش وافری انجام دهند. اسلام بر تمدن های به ظاهر پیشرفته برای هر مشکلی راه حلی قرار داده است، بنابراین باید اموری نظیر اخلاقی، تربیتی و ارزش های اجتماعی مورد اهتمام و عنایت جدی باشند.

ارسال نظرات