۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۱۲۲۱۱

وهابیت در دوره بن سلمان، «خودارضایی» را نیز حلال اعلام کرد

وهابیت در دوره بن سلمان، «خودارضایی» را نیز حلال اعلام کرد
پس از حلال شدن آواز، رقص و موسیقی در دوره ولیعهدی محمد بن سلمان، وهابیت «خودارضایی» که تا پیش از این حرام بود را حلال اعلام کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، پس از حلال شدن آواز، رقص و موسیقی در دوره ولیعهدی محمد بن سلمان، اینک عبدالله بن محمد مطلق، عضو هيأت كبار العلمای عربستان و مشاور درباره پادشاهی این کشور، خود ارضایی را حلال اعلام کرد.

به نوشته وبسایت خبری «الشبکة العربیة»، این مبلغ وهابی گفت که در صورت نیاز، جوانان می توانند خودارضایی کنند؛ به ویژه که اگر در شهری زندگی می کنند که به این موضوع نیاز واقعا نیز دارند!

مشاور پادشاهی سعودی گفت که در این دوره که مشکلات اجتماعی زیاد شده است، خودارضایی حلال است و اساسا آیه قرآن که می فرماید "فمن ابتغى وراء ذلك فأولئك هم العادون"، شامل خودارضایی نمی شود؛ زیرا انسان در این صورت به کسی تجاوز نمی کند!

این  در حالی است که تا در دوره پادشاهی عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود، مفتیان سرشناس وهابیت خودارضایی را حرام اعلام کرده بودند.

فتواهای مفتیان وهابی درباره مسائل ازدواج و غریزه جنسی، یکی از عوامل اصلی افزایش طلاق و سستی بنیاد خانواده در عربستان به شمار می رود.

دادگستری عربستان در یکی از آمارهای خود اعلام کرده بود که روزانه حدود 128 مورد طلاق در این کشور ثبت می کند که بخش مهمی از این موضوع، به فتواهای وهابیت درباره مسائل جنسی و زناشویی بازمی گردد.

گفتنی است که ایجاد شک و تردید در روایات و آموزه های دینی، بخشی از راهبرد محمد بن سلمان برای توجیه اصلاحات فرهنگی و چشم انداز 2030 است./983/ب

ارسال نظرات