۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۶۱۲۲۴۰
مُبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید:

مرزبانان پیشگامان مسیر حفظ و احیای فرهنگ شهادت هستند

مرزبانان پیشگامان مسیر حفظ و احیای فرهنگ شهادت هستند
مُبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید گفت: مرزبانان و حافظان انقلاب پیشگامان مسیر حفظ و احیای فرهنگ شهادت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی به نقل از ستاد خبری کاروان زیر سایه خورشید استان، کاروان بارگاه منور ثامن الحجج(ع) امروز در جمع سربازان پادگان تیپ ۱۷۷ شهید محمدجعفر نصر اصفهانی نزاجا تربت حیدریه مستقر در شاهرخت شهرستان زیرکوه حضور یافتند.

در ابتدای مراسم خادم رضوی با مدیحه سرایی در وصف اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) دل عاشقان را امام رضایی کردند و سپس پرچم گنبد سبز رضوی در میان پرسنل وظیفه و پایور برای تبرک جویی گردانده و هدایای متبرک رضوی توزیع شد.

حجت الاسلام محسن شراهی مُبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید در این مراسم بیان کرد: مرزبانان و حافظان انقلاب پیشگامان مسیر حفظ و احیای فرهنگ شهادت هستند و این سربازان و مرزبانان برای حفظ آرامش و امنیت کشور ایران اسلامی خود را در ناامن تربن میدان ها قرار می دهند.

حجت الاسلام شراهی تصریح کرد: بنابراین قدردانی و حمایت معنوی کمترین هدیه ای است که می توانیم تقدیم این عزیزان کنیم و امروز امنیت و آرامش را مدیون شهدا و این مرزبانان هستیم.

مُبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید گفت: بسیاری از سربازان از خانواده های خود دور هستند و این دوری را برای ایجاد امنیت تحمل می کنند و دعای خیر خود را بدرقه راهشان کنیم.

گلزار شهدای زیرکوه با گلاب رضوی غبارروبی شد

ظهر امروز خدام حرم شمس الشموس امام رضا(ع) با گلاب معطر از عطر رضوی مزار شهدای گمنام زیرکوه را غبارروبی کردند.

در این مراسم خدام رضوی با شاخه های گل بر مزار شهدا حضور یافتند و همزمان با مدیحه سرایی نیز اقدام به غبارروبی گلزار شهدا کردند.

همچنین در ادامه خدام رضوی با خانواده شهید محمد صالحی، خانواده شهید محمدرضا اکبری آبیز و خانواده شهید علیرضا شریفی در شهر آبیز رفته و از آنها دلجویی کردند.

حجت الاسلام محسن شراهی مُبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید نیز در مراسم غبارروبی گلزار شهدای زیرکوه بیان کرد: شهدا به عنوان الگوهای متعالی در رابطه با اطاعت از معصومین(ع) هستند و به بیان دیگر شهدا حجت های قابل درک از ناحیه خداوند تبارک و تعالی برای جامعه اسلامی هستند.

حجت الاسلام شراهی تصریح کرد: شهدا عزیزترین چیزی را که داشتند یعنی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و جان خود تقدیم راه خدا و حفظ امنیت و آرامش کشور کردند.

وی گفت: بر همه آحاد جامعه احترام به خانواده شهدا لازم و ضروری است نه فقط از جایگاه احساسی بلکه حفظ احترام و جایگاه خانواده شهدا زمینه تامین امنیت آینده کشور را فراهم می کند و این خود از نگاهی دیگر همان حفظ فرهنگ شهادت و زنده نگهداشتن یاد شهدا است و بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست./9314/د102/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات