۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۶۱۲۲۴۳
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی:

دارالقرآن علامه طباطبایی تبدیل به یکی از کانون‌های تفسیری شده است

دارالقرآن علامه طباطبایی تبدیل به یکی از کانون‌های تفسیری شده است
نجفی قدسی گفت: با وجود ۲۰۰ طلبه فاضلی که در اینجا تحصیل می‌کنند، بیت علامه طباطبایی تبدیل به یکی از کانون‌های مهم تفسیری درحوزه قم شده است.
به گزارش خبرگزاری رسا، مرتضی نجفی قدسی، مدیر دارالقران علامه طباطبایی در جمع اعضای هیئت مکتب النبی تهران در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) با اشاره به آیه شریفه «فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَیُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فِیهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ» گفت: این آیه در شان خانه‌های اهل بیت (ع) است و در امتداد آن در مرتبه پائین‌تر مرتبط با خانه‌های علماء و اهل معنا و معرفت است.

وی افزود: وقتی قرار شد این خانه را بازسازی کنیم حضرت آیت‌الله سبحانی به ما فرمودند این آیه شریفه را در دور تا دور این بیت بنویسید، زیرا این بیت از مصادیق بارز این آیه شریفه است.

نجفی قدسی با بیان اینکه علامه از نوادر روزگار و از شخصیت‌های بلندمرتبه در عالم تشیع بوده است بیان کرد: بزرگترین اثر این عالم تفسیر المیزان است که در میان شیعه و اهل سنت می‌درخشد و در جهان مطرح است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) افزود: بسیاری از بزرگان معتقدند که از صدر اسلام تاکنون چنین تفسیری بر قرآن نوشته نشده و علامه شهید مطهری معتقد بود که این تفسیر در صدسال آینده خود را نشان می‌دهد و آیت‌الله جوادی آملی فرمودند این تفسیر تا قیامت باقی است.

وی با اشاره به تاریخچه خرید این مکان افزود: حضرت آیت‌الله سبحانی فرمودند منزل علامه طباطبایی مناسبترین مکان برای ایجاد دارالقرآن است چرا که بخش‌هایی از تفسیر المیزان در این مکان نوشته شده است، لذا بلافاصله بعد از فرمایش ایشان این مکان را برای تبدیل به دارالقرآن خریداری کردیم در حالی که ۳۰ سال از رحلت علامه گذشته بود.

نجفی قدسی بیان کرد: امروز دوره‌های تفسیری قرآن در این مکان برگزار می‌شود و ۲۰۰ طلبه فاضل در اینجا تحصیل می‌کنند و یکی از کانون‌های مهم تفسیری در حوزه قم همین بیت است.

وی با بیان اینکه خدا خواست تا همان طور که در طول حیات علامه این بیت منشا نور و برکت باشد بعد از ایشان هم این حرکت امتداد یابد، اظهارکرد: بزرگان و مراجع کنونی هم مکررا برای افاضه و ایراد سخن در جمع اساتید حوزه به این بیت آمده‌اند جایی که روزی محل آمد و شد همین شاگردان علامه بوده است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) اظهار کرد: وقتی ما به فاطمه معصومه سلام می‌دهیم سلام بی جواب باقی نمی‌ماند؛ صبیه مرحوم علامه و همسر شهید آیت الله قدوسی اشاره کردند که ما دوست داشتیم با پدرمان وارد حرم آن حضرت شویم، زیرا وقتی سلام می‌داد پاسخ آن را می‌شنوید و خطاب به ما می‌گفت شما همه پاسخ حضرت را شنیدید؟!

وی ادامه داد: مقام عرفانی علامه آنقدر بالا بود که صدای تسبیح موجودات را می‌شنید و از عیال وی نقل است که گاهی حتی شب‌ها از صدای تسبیح موجوات خوابشان نمی‌برد و دیگر نمی‌خوابیدند و مشغول ذکر و عبادت می‌شدند. /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات