۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۱۲۲۶۳
نماینده سابق مجلس:

زمینه حضور فعال جوانان در عرصه‌های مهم کشور فراهم شود

زمینه حضور فعال جوانان در عرصه‌های مهم کشور فراهم شود
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی گفت: باید به جوانان میدان داده و زمینه حضور فعال آنها در عرصه‌های مهم کشور ازجمله مجلس شورای اسلامی فراهم شود و این نیازمند کار جهادی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، شامگاه شنبه، ۱۵ تیرماه در سومین نشست عمومی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که هر شب بعد از نماز مغرب و عشا به میزبانی مهدیه شهرکرد با حضور عموم مردم و مسؤولان و با موضوع «تبیین بیانیه گام دوم انقلاب» برگزار می‌شود، با تشریح برکات انقلاب در مدیریت نظام اسلامی گفت: انقلاب اسلامی عنصر اراده ملی را در روح مدیریت نظام دمید و به آن جان دوباره بخشید و همین عاملی برای پیشرفت همه جانبه کشور شد.

وی با بیان اینکه مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند، آن‌ها را موتور محرکه پیشبرد اهداف انقلاب دانست و افزود: متأسفانه هنوز آنچنان که باید به این جایگاه توجه جدی در کشور نمی‌شود و این بزرگترین خسران است.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به اینکه در زمینه میدان ندادن به جوانان در عرصه‌های مختلف نظام همه مقصر هستیم، ابراز کرد: به یقین انقلاب اسلامی برای ادامه راه نیازمند نیرو و انرژی است که این مهم با حضور جوانان و سپردن کار به آن‌ها محقق می‌شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه، موفقیت در دوران دفاع مقدس را مرهون مدیریت موفق جوانان در این عرصه دانست و ادامه داد: باید به توان و نیروی بالای جوانان کشور اعتماد کرد و کار‌ها را به آن‌ها بسپاریم تا مشکلات یکی پس از دیگری برطرف شود.

وی با تأکید بر اینکه تقویت مبانی اعتقادی جوانان از مهمترین ضرورت‌های امروز کشور است، تصریح کرد: تا به فکر یادگیری درست دین نباشیم، نمی‌توانیم پاسخگوی نیاز‌های روز جامعه و شبهاتی که در حال گسترش است، باشیم و این یک اصل است.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه برای اثبات دین نیازمند کار جهادی و ورود جوانان به این عرصه مهم هستیم، خاطرنشان کرد: هیچ دینی قابل مقایسه و رقابت با دین اسلام نیست، فقط باید در زمینه‌های مختلف آن مطالعه و کار شود که این امر به دستان پرتوان جوانان تحقق پیدا خواهد کرد و شدنی است.

وی شناخت کامل دین را مهمترین نیاز امروز جوانان برشمرد و افزود: اگر امروز در جامعه و کشور خرابکاری‌های گوناگون دیده می‌شود به خاطر آن است که شناخت کافی از دین وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری تصریح کرد: باید به جوانان میدان داده و زمینه حضور فعال آن‌ها در عرصه‌های مهم کشور از جمله مجلس شورای اسلامی فراهم شود و این نیازمند کار جهادی است.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه باید جوانان خود را باور داشته باشند، ابراز کرد: ما می‌توانیم اگر بخواهیم، متأسفانه در هر زمینه‌ای مشکل داریم به خاطر آن است که نخواسته ایم؛ اسلام به دنبال آن است که ما روی پای خود بایستیم و این عین مجاهدت در راه خدا است./۹۴۵۷/پ310/ب1
 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات