۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۶۱۲۲۶۶
دبير جامعه روحانيت كاشان:

برخی آیات اعجاز علمی دارد

برخی آیات اعجاز علمی دارد
حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه برخی از آیات اعجاز علمی دارد، گفت: مطالب علمی که انسان امروز آن را کشف کرده چهارده قرن قبل قرآن بیان کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل شنبه شب در ادامه تفسیر آیه ۳۰ سوره مبارکه انبیاء که در آستان مقدس امامزاده ابراهیم برگزار شد، گفت: این آیه شریفه قرآن یکی از معجزات علمی قرآن کریم است.

وی افزود: آیات قرآن و کل قرآن معجزه است و پیامبر اکرم (ص) خطاب به مشرکین می‌فرماید، اگر می توانید مانند قرآن را بیاورید، اما مشرکین نتوانستند مانند قرآن را بیاورند، آیه نازل شد یک سوره مانند قرآن بیاورند اما نتوانستند، از این رو آیات قرآن معجزه است و انسان از آوردن مانند قرآن عاجز است.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه قرآن انواع معجزات را دارد، گفت: یکی از معجزات قرآن ادبی است چهار آیه قرآن است که وقتی مشرکین قصد داشتند مانند قرآن را بیاورند به این چهار آیه که رسیدند اعلام کردند توان آوردن مانند قرآن را ندارند.

وی با اشاره به اینکه آیات قرآن به اندازه‌ای زیبا است که برخی از آیات اعجاز علمی دارد، افزود: مطالب علمي كه قرآن چهارده قرن قبل بیان کرده  و مردم  آن زمان توان فهم آن را نداشتند، اما امروز دانشمندان مطالب علمی را که کشف کرده اند متوجه شده اند چهارده قرن قبل در قرآن آمده است.

دبیر جامعه روحانیت کاشان در ادامه به یک نمونه از اعجاز‌های علمی قرآن درسوره مبارکه انعام اشاره کرد و گفت: خداوند در سوره مبارکه انعام می‌فرماید، خداوند هرکسی را بخواهد هدایت کند به او شرح صدر می‌دهد و هرکس را که بخواهد گمراه کند سینه او را تنگ می‌کند و مانند كسي است که به سمت آسمان بالا می‌رود.

وی ادامه داد: در آن زمان هواپیما و وسائل پروازی امروز وجود نداشت که بتوانند به آسمان پرواز کنند و متوجه معنای سینه تنگ باشند، اما زمانی که هواپیما اختراع شد و  انسان به آسمان پرواز کرد متوجه شد به هر میزان در آسمان بالاتر می‌رود نفس تنگ ترمی شود و در آن زمان بود که متوجه شد اين مطالب علمی است كه قرآن چهارده قرن اعلام کرده است و این خود یکی از اعجاز‌های علمی قرآن است.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: یکی از آیاتی که اعجاز علمی دارد و درقرآن مطرح شده است آیه ۳۰ سوره مبارکه انبیاء است که می‌فرماید، ‹‹أَ وَ لَمْ یَرَ الَّذینَ کَفَرُوا أَنَّ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ›› آیا کفار ندیدند که آسمان و زمین، ‹‹کانَتا رَتْقاً›› یک توده بود، ‹‹فَفَتَقْناهُما››، اما ما آن را باز کردیم./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات