۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۶۱۲۲۹۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

ماندن در برجام بر ضد منافع ملی کشور است

ماندن در برجام بر ضد منافع ملی کشور است
حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که آمریکا و اروپا به هیچ یک از تعهدات خود در برجام عمل نکردند، گفت: ماندن در برجام بر ضد منافع ملی کشورمان است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به بدعهدی‌های اروپایی‌ها در تعهدات برجامی اشاره کرد و گفت: رفتار اروپایی‌ها نیز همانند آمریکایی‌ها بر مبنای دروغ و حیله است.
 
وی با بیان این که متأسفانه کشور بی جهت سال‌ها در انتظار وعده‌های توخالی چند کشور اروپایی معطل مانده است، افزود: کاهش تعهدات برجامی از سوی کشورمان باید خیلی زودتر از این‌ها انجام می‌گرفت.
 
حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که آمریکا و اروپا به هیچ یک از تعهدات خود در برجام عمل نکردند، خاطرنشان کرد: ماندن کشورمان در برجام هیچ نفعی برای کشورمان نخواهد داشت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در طی سال‌های اخیر به همه تعهدات خود در برجام عمل کرده است، بیان داشت: متأسفانه طرف‌های غربی همواره با بهانه‌های واهی از عمل به تعهدات خود سرباز زدند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با استقبال از کاهش تعهدات برجامی کشورمان، این اقدام را گامی مؤثر در برابر فریبکاری طرف‌های غربی دانست و تصریح کرد: خروج غیر قانونی آمریکا از یک تعهد بین المللی نشان داد که این کشور به هیچ یک از قوانین و مقررات جهانی پایبند نیست.
 
حجت الاسلام لائینی با بیان این که متأسفانه برجام در این چند سال هیچ نفعی برای جمهوری اسلامی ایران نداشته است، خاطرنشان کرد: قرار بود منافع برجام برای مردم کاملاً ملموس باشد، اما در عمل چنین اتفاقی صورت نگرفت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تسامح و تساهل در موضوع برجام موجب سوء استفاده و جسارت بیشتر طرف‌های غربی می‌شود، تصریح کرد: باید قاطعانه در برابر بی تعهدی طرف‌های حاضر در برجام ایستاد و از حقوق ملت ایران دفاع کرد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکایی‌ها مهم‌ترین عامل تشنج و درگیری در منطقه خاورمیانه هستند، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها با حضور غیر قانونی خود در منطقه، شرایط خاورمیانه را به حال بحرانی رساندند و تنها راه بازگشت آرامش به منطقه خروجی نیرو‌های آمریکایی از منطقه است./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات