۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۱۲۳۰۱
آیت الله سعیدی:

کادرسازی در کارهای فرهنگی ضروری است + فیلم

کادرسازی در کارهای فرهنگی ضروری است + فیلم
آیت الله سعیدی کادرسازی در کارهای فرهنگی را ضروری دانست و گفت: مطالبه رهبر معظم انقلاب در زمینه فعالیت های فرهنگی از جوانان یک کادرسازی برگرفته از سیر تاریخی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دومین همایش فعالان عفاف و حجاب که صبح یک شنبه در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با تبریک دهه کرامت به آیه 52 سوره آل عمران اشاره کرد و گفت: قوم یهود از منحرفین کهنه کار تاریخ هستند یعنی هم فاسد هستند و هم مفسد و هم فسادشان را به دیگران منتقل می کنند.

تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه(س) ادامه داد: یهودیان با حضرت موسی(ع) بسیار بد برخورد می کردند به گونه ای که این پیامبر از دست آنها به ستوه آمده بود و جزء نافرمان ترین امت ها به شمار می روند؛ آنها در زمان حضرت عیسی(ع) نیز به فتنه گری خود ادامه دادند و در زمان حضرت محمد(ص) فتنه های فراوانی داشته اند به گونه ای که در قرآن کریم گفته شده است آنها اشدالناس از حیث دشمنی، با شما هستند.

وی اضافه کرد: امروزه نیز عده ای که یهودی نیستند اما همانند آنها رفتار می کنند بسیار مشاهده می شود به عبارت دیگر یهودیان منتظر پیامبر خود بودند اما در نهایت آنها را اذیت می کردند که امروزه نیز افرادی خود را منتظر امام زمان(عج) نشان می دهند اما زمانی که ظهور کند شمشیر به روی حضرت خواهند کشید؛ این افراد در زمان غیبت منتظر امام بودند اما زمانی که مشاهده می کنند عملکرد امام زمان(عج) مطابق اشرافی گری آنها نیست به دشمن تبدیل می شود.

تعداد بازدید : 7

امام جمعه استان قم خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم هم متدین باشیم و هم دیانت را به دیگران منتقل سازیم که از آن امر به معروف و نهی از منکر تعبیر می شود و حجاب نیز از مصادیق آن به شمار می رود؛ هنگامی که حضرت عیسی(ع)  مشاهده کرد یهودیان قصد فتنه دارند افرادی که هم خودشان متدین هستند و هم می توانند دیانت را به دیگران متنقل می سازند برای مقابله با آنها دعوت کرد که همان حواریون و شاگردان مخصوص هستند.

وی افزود: حضرت عیسی(ع) بسیاری از کارهای سیاسی، فرهنگی و تبلیغی خود را از حواریون مطالبه می کرد و خداوند نیز در آیه 14 سوره صف می گوید شما مؤمنین انصار خدا باشید بنابراین مؤمنان باید همان گونه که اسوه های متعدد بیان شده در قرآن، خداوند را یاری رسانده اند دین خدا را یاری کنند.

آیت الله سعیدی با تصریح بر این که کار کردن در عرصه حجاب و عفاف بدون کادر سازی ممکن نیست، اظهار کرد: همان گونه که حضرت عیسی(ع) برای مقابله با یهودیان کادرسازی کرده بود و در زمان ضرورت آنها را فراخواند، امروز نیز مطالبه رهبر معظم انقلاب در زمینه حفظ حجاب و انقلابی ماندن یک کادرسازی است که از یک خط تاریخی از زمان حضرت آدم تا حضرت محمد(ص) تأسی گرفته شده است.

وی هوشیاری را از لوازم انجام کارهای فرهنگی دانست و گفت: برای انجام کارهای فرهنگی باید هوشیار بود و اقدامات دشمنان اعتقادی را به درستی درک کرد؛ رهبر معظم انقلاب پس از دوران دفاع مقدس بیان کردند که دشمن می خواهد با اشاعه فحشا جوانان را از فرهنگ اسلامی دور کند زیرا دشمن مشاهده کرده بود جوانانی که کوچکترین آموزش نظامی ندیده بودند با توکل بر خداوند و پیروی از ولایت فقیه چگونه از دین و کشور خود دفاع می کنند.

تولیت آستان مقدسه حرم حضرت معصومه(س) با تأکید بر این که قم حرم اهل بیت(ع) است اما مراقبت می خواهد گفت: مراقبت از حرم اهل بیت(ع) به دست ما و شما است که نیازمند هوشیاری است تا بتوان کید دشمنان را درک و با عزم و اراده دستان برانگیخته شده برای نابودی فرهنگ اسلام را قطع کرد و چنین مواردی با مذاکره حل نمی شود.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) گفت: امام علی(ع) می فرماید شما انتخاب شده اید برای آن که دین خدا و اهل بیت(ع) را یاری کنید؛ البته یاری کردن ائمه(ع) دارای چارچوبی است به گونه ای که باید در شادی های آنها شاد و در حزن آنها محزون بود و درست کردن دهه های زیادی عزا کاری اشتباه است./1324/پ202/ب1

تعداد بازدید : 5
مصطفی رستمی
ارسال نظرات