۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۱۲۳۰۲

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
مادر شهید اهل سنت در کنار فرزندش آرام گرفت، باران کلمات بر گلشن شعر و کارگاهی برای بازیگری عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  مراسم خاک سپاری «آنه کیک محمدی» مادر شهید اهل سنت، «چاری محمدی» از روستای مرزی قوریدره بخش جرگلان با حضور گسترده اهالی راز و جرگلان برگزار و پیکرش در زادگاهش قوریدره به خاک سپرده شد.

کارگاهی برای بازیگری

پلاتوی شمس میزبان هنرجویان علاقه مند به عرصه هنر نمایش می شود و به گفته رئیس انجمن نمایش استان 130 هنرجو در دوره های مقدماتی، پیشرفته و کودک و نوجوان مبانی بازیگری، کارگردانی و نویسندگی را آموزش می بینند.

فرحی از این که عباس کریمی، احسان کمالی و محمد شاکری مدرسان کارگاه ها هستند، سخن گفت و زمان این دوره را 2 ماه اعلام کرد که در نهایت گواهینامه برای شرکت کنندگان صادر خواهد شد.

وی اعلام کرد: این اقدام بر اساس دستورالعملی که از تهران برای فعال کردن جریان های آموزشی آمده است، انجام شده است.

باران کلمات بر گلشن شعر

تالار گلشن بجنورد چهارشنبه شب میزبان شاعران مطرح کشوری می شود و بار دیگر در شب شعر ملی رضوی باران کلمات باریدن می گیرد.

محمدسعید میرزایی، حسن دلبری، جواد جعفری نسب، هادی منوری و بهزاد پورحاجیان مهمانانی هستند که همزمان با دهه کرامت و در بیست و ششم ماه جاری در تالار گلشن بجنورد در کنار شاعران استان می نشینند و یک جرعه شعر می نوشند و می نوشانند.

این محفل ادبی از سلسله برنامه های هفته فرهنگ رضوی است که با همکاری انجمن علمی معلمان زبان و ادبیات فارسی و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

تکریم و معارفه رئیس دادگستری مانه و سملقان

در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان، از تلاش های  اسپید کار تقدیر و شفیعی به عنوان رئیس جدید دادگستری مانه و سملقان معرفی شد.

به گفته رئیس کل دادگستری استان در این مراسم  باید برنامه های قوی و سیاست های اجرایی در بحث چینش مدیران و استفاده از نیروهای انقلابی در رده های مختلف مدیریتی، قوه قضاییه و دستگاه قضایی در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام جعفری، یکی از محورهای اصلی مطالبات و تاکید رهبری را بحث مردمی و ضد فساد بودن دستگاه قضا دانست.

وی همچنین معتقد است که در مبارزه با فساد گسترده و باندهای سازمان یافته در حوزه های اقتصادی و سایر موارد از سوی اشخاص و تبهکاران، دستگاه قضا باید بیش از گذشته و قاطع تر از قبل عزم خود را جزم و با مفسدان برخورد کند./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات