۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۱۲۳۰۳

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
سفیران جهادگر در مناطق محروم خراسان جنوبی، کاروان خورشید، مهمان زیرکوه و وقف سهامی یک واحد تولیدی قاینات عناوین برخی از اخبار استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، سه هزار و 700 جهادگر قرار است تعطیلات تابستان را با خدمت رسانی به محرومان استان بگذرانند و در کنار فعالیت های عمرانی، آموزشی و ... نیز به کلاس خودسازی بروند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی، با اشاره به رویکرد برنامه های سپاه و بسیج در سال پیش رو، اعلام کرد: جهادگران در قالب 279 گروه جهادی بومی و مهمان در استان خدمت رسانی می‌کنند که شامل گروه‌های جهادی مهمان، دانشجویی، دانش آموزی، محلات، جامعه زنان عشایری، جامعه پزشکی، مهندسان، طلاب و بقیه قشرهاست.

کاروان خورشید، مهمان زیرکوه

پرچم متبرک بارگاه مطهر امام مهربانی ها بر دستان خادمان آن حضرت به زیرکوه آمد تا عطر رضوی مهمان دل های آماده این زائران همیشه منتظر باشد.

پرچمی که گرد غم را از چهره عاشقان امام هشتم (ع) پاک کرد و بار دیگر نور معرفت را به دل ها هدیه داد.

خدام آستان منور ثامن الحجج(ع) با حضور در زیرکوه به امامزاده سید محمد(ع) روستای گمنج رفتند و با استقبال باشکوه مردم دلداده به امام رضا(ع) در این روستا روبه رو شدند.

وقف سهامی یک واحد تولیدی قاینات

121 سهم از سهام شرکت آرد والسی قاین توسط یکی از خیران و نیکوکاران که از فرهنگیان پیش کسوت شهرستان است به اداره اوقاف و امور خیریه واگذار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاینات گفت: واقف هدف از این اقدام خداپسندانه را تامین قسمتی از نیازمندی های طلاب حوزه علمیه جعفریه قاین اعلام و اظهار کرد: ارزش این موقوفه 100 میلیون ریال است.

حجت الاسلام رحیمی افزود: عواید حاصل از این وقف سالیانه صرف نیازمندی های تحصیلی و معیشتی طلاب حوزه علمیه قاین می شود. به گفته او، قاینات 951 موقوفه دارد که از این تعداد 217 مسجد انتفاعی و بقیه منفعتی است.

برنامه های میقات الرضا (ع) دردهه کرامت

50 ویژه برنامه در آستان حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس به مناسبت گرامی داشت دهه کرامت برگزار می‌شود.

مدیر عامل موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی از برگزاری 50 ویژه برنامه فرهنگی مذهبی در دهه کرامت همراه با پذیرایی از زائران و مجاوران آن حضرت خبر داد و گفت: برنامه های دهه کرامت آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) از 12 تا 23 تیر با شعار «خدمت کریمانه، مهربانی به ‌رسم اهل‌بیت (ع)» ویژه زائران و مجاوران برگزار می‌شود./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات