۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۱۲۳۲۴
امام جمعه موقت تهران:

کرامت‌بخشی به بانوان بزرگترین دستاورد انقلاب است

کرامت‌بخشی به بانوان بزرگترین دستاورد انقلاب است
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری کرامت‌بخشی به بانوان را بزرگ‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی دانست و گفت: بانوان در زمینه علم و معرفت به ارزش‌های وجودی تجلی پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در مراسم افتتاح ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران حضرت معصومه (س) دماوند، ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: امام موسی کاظم (ع) مؤسس حرم‌های ایران بوده و همه از فرزندان و نوادگان ایشان هستند.

وی با بیان اینکه در سایه امام رضا (ع) جامعه ما به شرف خویشاوندی با اهل‌بیت (ع) نائل شد، افزود: بناست که جامعه ایران ما، امانت‌دار توحید باشد و انقلاب اسلامی بهترین شاهد بر این اصالت و ریشه ملت ایران است.

*بانوان پس از انقلاب در زمینه‌های مختلف تجلی پیدا کردند

امام جمعه موقت تهران گفت: دهه کرامت، برداشت بسیار شیرینی برای ملت ماست و یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برای ارزیابی مکتب‌ها این است که درباره نقش بانوان چه می‌گویند.

حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: نگاه به بانوان از جمله کرامت‌های اسلام است؛ چه در بعثت که پیامبر اعظم‌ (ص) مقابل جاهلیت ایستادند و کرامت از دست رفته بانوان را برگرداندند و چه در انقلاب اسلامی که در امتداد بعثت، امام راحل برابر جاهلیت مدرن ایستادگی کردند.

وی، کرامت‌بخشی به بانوان را بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: بانوان در زمینه علم و معرفت، دانش و هنر و حقیقت به ارزش‌های وجودی تجلی پیدا کردند.

مدیر موسسه فرهنگی حضرت معصومه (س) دماوند تصریح کرد: یکی از فصول افتخاراتی که در چهلمین سال انقلاب اسلامی پشت سر گذاشته‌ایم، همین حوزه‌های علمیه خواهران هستند؛ قبل از انقلاب تنها حوزه علمیه برادران داشتیم و تلاش مختصری برای حوزه علمیه خواهران شده بود؛ حوزه علمیه خواهران متعلق به اصل انقلاب و از دستاوردهای انقلاب اسلامی معاصر است‌

*حوزه علمیه خواهران متعلق به اصل انقلاب است

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به خصوصیات دینی دماوند بیان کرد: دماوند، شهرستانی دارای ریشه دینی عمیقی است و در مسائل مرتبط با فعالیت فرهنگی و دینی بانوان سوابقی وجود دارد که در قبل از انقلاب شخصیت‌های فرهیخته و دانشوری در دماوند حضور پیدا کردند و جلساتی برای بانوان تشکیل دادند.

وی خاطرنشان کرد: باید از خانم نادری یاد کنیم که از چهره‌های درخشان حوزوی معاصر در عصر قبل از انقلاب بودند؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نقش بانوان با راهنمایی‌های امام راحل در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی و جهادی تجلی پیدا کرد.

*افتتاح مدرسه علمیه خواهران دماوند پس از 10 سال

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور افزود: پس از تأسیس مؤسسه فرهنگی امام رضا (ع) در دماوند، با تقویت فعالیت بانوان مؤسسه حصرت معصومه (س) نیز تشکیل شد؛ امروز در این مؤسسه، مدارس متوسطه اول و دوم و مهد برای خواهران در دماوند فعالیت دارند.

حاج‌علی‌اکبری گفت: در سال ۱۳۸۱، امتیاز حوزه علمیه خواهران برای دماوند اخذ شد و منزل امام جماعت و امام جمعه قدیم را برای آغاز کار در اختیار گرفتیم؛ این اتفاق منشأ اثر شد و برکات آن را در بخش‌های مختف احساس می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۸۸، زمین ساختمان جدید حوزه علمیه حضرت معصومه (س) دماوند واگذار و کلنگ احداث آن به زمین زده شد و امروز پس از ۱۰ سال فاز نخست آن مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

*حوزه علمیه دماوند ظرفیت حمایت از برنامه‌های ملی را دارد

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: مدرسه علمیه خواهران دماوند این طرفیت را دارد که از برنامه‌های ملی حمایت کند و لازم است که مسؤولان برای بهره‌برداری فاز دوم آن همت کنند تا این مجموعه به عنوان قطب علمی و فرهنگی منطقه قرار گیرد./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات