۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۱۲۳۳۴
مرتضوی:

استفاده از ظرفیت‌های آستان قدس در جهان اسلام مطالبه رهبری است

استفاده از ظرفیت‌های آستان قدس در جهان اسلام مطالبه رهبری است
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی اصفهان گفت: آستان قدس رضوی ظرفیت‌های بسیاری دارد که مطالبه رهبری استفاده از این ظرفیت‌ها در سطح جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سید حمید مرتضوی مدیر دفتر آستان قدس رضوی در استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه کرامت، با بیان اینکه در گذشته محدوده خدمات و فعالیت‌های آستان قدس محدود به شهر مشهد بود، گفت: در دوران تولیت مرحوم آیت الله طبسی زمینه فعالیت‌های آستان قدس در عرصه فرهنگی در دیگر استانها فراهم آمد که تشکیل مهد الرضا در شهرها و استانهای مختلف در این راستا بود.

وی در ادامه افزود: حضور خادمین امام رضا(ع) در جشن‌های دهه کرامت و امام رضایی شدن جشن‌ها را فراهم آورد، در زمان تولیت آیت الله رئیسی در حکمی که رهبر انقلاب برای ایشان صادر کردند استفاده از ظرفیت‌های مادی و معنوی آستان قدس در فضای جهان اسلام مورد مطالبه رهبر انقلاب قرار گرفت، وقتی این فضای جدید ایجاد شد مأموریت جدیدی در دستور کار آستان قدس قرار گرفت و فضایی فراهم شد که با انتصاب آیت الله رییسی دفاتر نمایندگی آستان قدس در استانها فعال‌تر از گذشته شد.

مسؤول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان اصفهان با اشاره به فعالیت آستان قدس رضوی در راستای محرومیت زدایی بنابر حکم رهبر انقلاب، اظهار کرد: ترویج فرهنگ وقف و نذر دیگر حوزه‌ای بود که آستان قدس در آن فعالیت جدی آغاز کرد، حوزه دیگر مسأله خادم یاری بود که حوزه بسیار مهمی بود و بسیاری از مؤلفه‌های مهم تکامل انسان را در این شبکه می‌توان ایجاد کرد، چرا که خادمین امام رضا(ع) بخشی از زندگی خود را وقف امام رضا(ع) می‌کنند و این موضوع در زندگی افراد اثرگذاری بسیار مهمی دارد.

مرتضوی با بیان اینکه در گذشته تنها افراد اهل مشهد امکان پذیرش شدن به عنوان خادم امام رضا(ع) را داشتند، تصریح کرد: خدام هیچکدام حقوق بگیر آستان قدس رضوی نیستند بلکه شاغل در جاهای دیگری هستند و هفته‌ای ۱۲ ساعت در حرم مطهر رضوی به عنوان خادم حضور دارند، امروز حدود ۲۴۰ هزار نفر در سراسر کشور وارد شبکه خادم یاری شده‌اند.

وی ادامه داد: کسی می‌تواند خادم امام رضا(ع) باشد که در سال حداقل یکبار بتواند در حرم امام رضا(ع) حاضر شده و بتواند یک کشیک ۸ ساعته را در خدمت حرم رضوی باشد، از سوی در شهر خود هفته‌ای حداقل ۶ ساعت با حضور در کانون‌های خادم یاری مشغول خدمت رسانی به مردم شود، کانون‌های ۲۵ گانه خادم یاری آستان قدس رضوی با ۱۲۰ خدمت متنوع همواره در حال فعالیت هستند و افرادی که به عنوان خادم یار برگزیده می‌شوند باید در این کانون‌ها فعالیت داشته و از این طریق به مردم خدمت رسانی کنند.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان اصفهان خاطرنشان کرد: ۱۶۵۰۰ نفر متقاضی ورود به خادم یاری در استان اصفهان داریم که از این تعداد ۱۴۶۰۰ نفر وارد مراحل بعدی ثبت نام شده‌اند و از این تعداد ۷۶۰۰ نفر وارد مراحل آموزشی و حضور در شبکه خادم یاری هستند. این در حالی است که این موضوع را اعلام عمومی نکرده‌ایم و اگر اعلام عمومی انجام شود استقبال بسیار بیشتر خواهد بود.

مرتضوی ادامه داد: هرکسی عرصه‌ای را انتخاب می‌کند و در آن زمینه تحت برنامه‌های یکی از کانونها وارد فعالیت می‌شود. کسانی که در حوزه کانونهای خادم یاری اعلام آمادگی می‌کنند نوع خدمتی که می‌خواهند ارائه دهند را هم مشخص می‌کنند و از طریق کانون‌های خادم یاری محلی که به شناسایی و بررسی شرایط افراد می‌پردازند و خدمت‌های خادم یاران را با توجه به نیازهای افراد شناسایی شده به آنها خدمت رسانی می‌‌کنند./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات