۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۶۱۲۳۴۴

برگزاری مراسم همبستگی با فلسطین در اروپا

برگزاری مراسم همبستگی با فلسطین در اروپا
هزاران نفر از شهروندان انگلیسی و اعراب مقیم این کشور در جشنواره «فلسطین اکسپو» در شهر لندن برای همبستگی با مسئله فلسطین شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، جشنواره «فلسطین اکسپو» بزرگترین مراسم همبستگی با مسئله فلسطین در سطح اروپا است که امسال با وجود تلاش های بی وقفه رژیم اسرائیل برای مانع تراشی در برابر این جشنواره برگزار شد.

این جشنواره امسال برای دومین سال برگزار شد. اولین سال برگزاری آن در سال 2017 میلادی بود. جمعیت اصدقاء الاقصی (دوستان الاقصی) که یک جمعیت انگلیسی ضد اشغالگری اسرائیل است، این جشنواره را برگزار کرده و در آن شماری زیادی از فعالان در عرصه مسئله فلسطین شرکت دارند. دهها نهاد و جمعیت و سازمان غیردولتی نیز در این جشنواره شرکت کرده اند.

در همین راستا، هزاران نفر از اعراب و اتباع دیگر کشورها برای شرکت در جشنواره در سالن بزرگ "المپیک لندن"در مرکز این شهر گردهم آمدند.

اسماعیل باتیل رییس جمعیت اصدقاء الاقصی گفت: جشنواره فلسطین اکسپو از ساعات اولیه خود شاهد حضور صدها حامی مسئله فلسطین یا افرادی بود که می خواستند اطلاع بیشتری از مسئله فلسطین داشته باشند. جشنواره با استقبال گسترده با وجود تلاش علنی اسرائیل برای لغو آن روبرو شد. 

جشنواره دو روزه فلسطین اکسپو از صبح شنبه آغاز شده است و تا امروز ادامه می یابد./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات