۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۱۲۳۵۱

درگیری میان اعضای قبایل و نیروهای مورد حمایت امارات در شرق یمن

درگیری میان اعضای قبایل و نیروهای مورد حمایت امارات در شرق یمن
استان شبوه در جنوب شرق یمن شاهد ازسرگیری جنگ این بار میان جنگجویان قبایل و نیروهای تحت حمایت امارات، موسوم به «النخبه الشبوانیه»، بوده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، دو منبع یمنی مطلع تصریح کردند، اوضاع بار دیگر در بخش «مرخه السلفی» در حومه استان شبوه وخیم شده است ولی این بار میان جنگجویان دو قبیله «آل المحضار» و میان نیروهای «النخبه الشبوانیه»، که تحت حمایت ابوظبی است.

این منابع، که خواستند نامشان فاش نشود، افزودند درگیری‌ها عصر شنبه با جنگجویان قبیله «الساده آل محضار» به دنبال تمرکز و استقرار نیروهای موسوم به «تیپ هفتم نخبه» (تشکل غیرنظامی) در منطقه «الهجر» در بخش «مرخه السلفی»، که قبیله «ال محضار» در آنجا سکونت دارد، از سرگرفته شده است.

به گفته یکی از منابع مذکور، اعضای قبیله «آل محضار» به نیروهایی که به منطقه تحت سکونت آنها اعزام شده‌اند، معترض و خواستار عقب‌نشینی‌شان شده‌اند. ولی نیروهای مورد حمایت امارات این درخواست قبایل را رد و بر استقرار در شهرک‌های آن تأکید کردند که این امر منجر به وقوع درگیری میان طرفین شده است.

حدود 2 هفته پیش نیز درگیری‌های شدیدی میان افراد این قبایل با نیروهای وفادار به دولت مستعفی و فراری «عبد ربه منصور هادی» در همین استان به‌وقوع پیوست که به دنبال وساطت و اخراج افراد قبایل از فرودگاه شهر «عتق»  پایان یافت.

طبق این گزارش، درگیری‌ها تاکنون به زخمی شدن شماری از نیروهای مورد حمایت امارات منجر شده است.

نیروهای «النخبه الشبوانیه» تحت فرماندهی ارتش امارات از آگوست 2017( مرداد 1396) در مناطق مختلف استان شبوه از جمله شهرهای «رضوم» و «جردان» مستقر شده‌اند./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات