۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۱۲۳۵۲
حزب‌الله:

تلاش‌های آمریکا برای به زانو در آوردن ایران شکست خورده است

تلاش‌های آمریکا برای به زانو در آوردن ایران شکست خورده است
یک مقام حزب‌الله ضمن اعلام شکست آمریکا در برابر ایران تصریح کرد، کوتاه‌ترین مسیر برای ثبات و امنیت خلیج فارس و منطقه گفت‌وگو با ایران و تفاهم با این کشور است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «علی دعموش» نائب‌رییس شورای اجرایی حزب‌الله اعلام کرد، تلاش‌های آمریکا برای به زانو درآوردن ایران شکست خواهد خورد همانگونه که قبلا تمام اقدامات این کشور شکست خورده است.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، دعموش گفت، نشانه‌های شکست آمریکا در مقابله با ایران بسیار آشکار شده و و آمریکا امروز ناتوان، دستپاچه و سردرگم  است. بزرگترین دلیل بر شکست دولت آمریکا، دونالد ترامپ رییس‌جمهور و جان بولتون و تحریم‌های این کشور، عقب‌نشینی آمریکا از معادلاتی است که تلاش می‌کرد آنها را در مقابله با ایران تحمیل کند.

نائب‌رییس شورای اجرایی حزب‌الله در ادامه گفت: آمریکا (پیش‌تر) می‌گفت اگر منافع هر کدام از متحدانش به دست متحدان ایران هدف قرار بگیرد، ایران بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد ؛ نفت‌کش‌ها و خطوط امدادی نفت هدف قرار گرفت اما علیرغم اینکه آمریکا مسؤولیت این موضوع را بر عهده ایران دانست، نتوانست کاری انجام دهد بلکه از سقف معادلاتش کم کرد و گفت اگر نیروهای خودش و نه نیروهای متحدانش مورد هدف قرار بگیرد ایران را خواهد زد؛ ایرانی‌ها پهپاد آمریکایی را ساقط کردند و تهران رسما آن را اعلام کرد اما موضع آمریکا دچار سردرگمی شد و نتیجه این بود که ترامپ با عذر و بهانه‌های مختلف از پاسخ قرار کرد.  

علی دعموش سپس تصریح کرد: ما متحدان آمریکا در خلیج (فارس) را نصیحت می‌کنیم که به این کشور تکیه نکنند زیرا آمریکا در اولین چهارراه جدی، شما را رها می‌کند همانگونه که بسیاری از متحدانش را در گذشته رها کرد و منافع خود را بر آنها مقدم دانست؛ کوتاه‌ترین مسیر برای ثبات و حفظ امنیت خلیج (فارس) و منطقه گفت‌وگو با ایران و تفاهم با این کشور بجای توطئه علیه آن است.

این اظهارات دعموش همزمان با آغاز گام دوم ایران در کاهش تعهدات برجامی اعلام می‌شود. «عباس عراقچی» و «بهروز کمالوندی» امروز همزمان با پایان یافتن مهلت ۶۰ روزه به کشورهای اروپایی درباره تعهدات برجامی آنها، طی نشستی خبری اعلام کردند که در راستای عمل به بیانیه ۱۸ اردیبهشت شورای عالی امنیت ملی ایران غنی‌سازی بالای ۳.۶۷ درصدی آغاز شده است./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات