۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۶۱۲۳۵۶
آیت الله جوادی آملی:

کشور طیب و طاهر باشد از دشمنان کاری ساخته نخواهد بود

کشور طیب و طاهر باشد از دشمنان کاری ساخته نخواهد بود
حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه تمام تلاش قرآن و عترت این است که ما طاهر و فرشته باشیم، تأکید کرد که اگر به دستورات دین عمل کنیم از دشمنان کاری ساخته نخواهد بود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی در جلسه درس اخلاق هفتگی خود که در مسجد احمدآباد شهرستان دماوند برگزار شد، با تبریک ایام دهه کرامت، بیان داشت: ایام دهه کرامت یادآور ساختار خلقت ماست؛ خدا ما را کریم آفرید و درس کرامت به ما آموخت. در قرآن کریم ذات أقدس الهی، ملائکه را با عنوان کرام و کریم ستود؛ در قرآن فرمود: ﴿لَقَدْ كَرَّمْنا بَنی‏ آدَم﴾ ساختار خلقت انسان، به گونه ای است که باید فرشته شود.

وی ادامه داد: در سوره مبارکه «أنبیا» فرمود: ﴿بَلْ عِبادٌ مُكْرَمُونَ ٭ لا یسْبِقُونَهُ بِالْقَوْلِ وَ هُمْ بِأَمْرِهِ یعْمَلُونَ﴾، آن که در هسته مرکزی عقل و عدل است، کریم است. این آیه سوره «انبیا» فرشته‌ها را از آن جهت کریم می‌داند که نه قبل از حکم خدا حرکت می‌کنند و نه دنبال می‌افتند بلکه با حکم خدایند.

حضرت آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: نمونه‌ای از کرام در «زیارت جامعه کبیره» در وصف ائمه(علیهم السلام) هم آمده است، در «زیارت جامعه» در پیشگاه ائمه(علیهم السلام) عرض می‌کنیم اینها ﴿بَلْ عِبَادٌ مُّكْرَمُونَ ٭ لا یسْبِقُونَهُ بِالْقَوْلِ وَ هُمْ بِأَمْرِهِ یعْمَلُونَ﴾. همان وصفی که خداوند برای فرشته‌ها ذکر می‌کند و در قرآن ذکر شد، در «زیارت جامعه» وجود مبارک حضرت هادی(سلام الله علیه) برای ائمه(علیهم السلام) ذکر می‌کند.

مفسر برجسته قرآن کریم تأکید کرد: اگر این هفته یا این دهه، دهه کرامت است؛ یعنی نشر فرشته‌خویی. فرشته آن است که نه بی‌راهه می‌رود و نه راه کسی را می‌بندد و خدا ما را برای اینکه فرشته‌خوی بشویم، خلق کرد. فرمود شما باید کریمانه زندگی کنید و کریمانه به سر ببرید. کریم نه بی‌راهه می‌رود و نه راه کسی را می‌بندد. در بیانات نورانی قرآن کریم که ما را به کرامت ستود، فرمود فرشته اصلاً برای شما خلق شده است، در خدمت شما هستند، اینها کرام کریم هستند: ﴿إِنَّ عَلَیكُمْ لَحافِظینَ ٭ كِراماً كاتِبینَ﴾؛ ما کرامت را در حرم امن شما قرار دادیم تا شما کریم بشوید. این راه، راه اصلی ماست و اگر کسی فرشته نشد، محروم است، اصلاً حرام را حرام گفتند، برای اینکه انسان را از کرامت محروم می‌کند.

وی تصریح کرد: تمام تلاش و کوشش قرآن و عترت این است که ما طاهر و فرشته باشیم. آن وقت کشور، کشور امنی است که نه از استکبار کاری ساخته است نه از آن اتحادیه اروپا کاری ساخته است و نه از صهیونیسم کاری ساخته است. ابداً احدی قدرت ندارد به این کشوری که ما در پیشگاه شهدای آنها عرض می‌کنیم: «طِبْتُمْ وَ طَابَتِ الْأَرْضُ الَّتِی فِیهَا دُفِنْتُمْ» زیانی برساند./841/د102/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات