۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۶۱۲۳۷۳

سفر دو روزه معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه به مازندران

سفر دو روزه معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه به مازندران
حجت الاسلام صادقی از سفر دو روزه معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه به مازندران خبر داد.
حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از سفر دو روزه معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه به استان خبر داد و با بیان این که همایش استانی مبلغان مدارس امین با مدیران مدارس آموزش و پرورش استان فردا برگزار می‌شود، افزود: این همایش صبح فردا با حضور حجت الاسلام والمسلمین نبوی در سالن الغدیر سپاه کربلا برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که این همایش با هدف تعامل و ارتباط سازنده‌تر مبلغان با مدیران مدارس آموزش و پرورش برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: تقویت برنامه‌های دینی و تبلیغی در سطح مدارس نیازمند تعامل بیشتر مبلغان با مسؤولان آموزش و پرورش است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور مبلغان دینی در سطح مدارس امری ضروری و غیر قابل انکار است، تصریح کرد: با توجه به هجم وسیعی از شبهات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی که در جامعه وجود دارد، حضور مبلغان دینی در کنار دانش آموزان مدارس می‌تواند از بسیاری آسیب‌ها و مشکلات جلوگیری کند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران همچنین از برگزاری همایش جامعه مبلغان برتر استان فردا در مجتمع فدک بابلسر خبر داد و خاطرنشان کرد: این همایش با حضور و سخنرانی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه و آیت الله طبرسی برگزار می‌شود.
 
حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود به برگزاری همایش مبلغان طرح هجرت با هیأت امنای مساجد استان روز سه شنبه در قائمشهر خبر داد و تصریح کرد: در این همایش استانی معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه و همچنین حجت الاسلام والمسلمین معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری حضور و سخنرانی خواهند کرد.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر حدود چهار هزار مسجد در استان وجود دارد، ادامه داد: متأسفانه به دلیل کمبود روحانی، نماز جماعت تنها در هزار مسجد اقامه می‌شود و ضرورت دارد با برنامه ریزی مناسب از ظرفیت سایر مساجد استان نیز استفاده مناسب صورت گیرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مساجد بهترین پایگاه برای ترویج و گسترش فرهنگ و معارف دینی در جامعه اسلامی است، بیان داشت: باید بیش از پیش از ظرفیت این پایگاه مهم دینی در جهت تقویت برنامه‌های دینی و فرهنگی جامعه استفاده شود.
 
حجت الاسلام با تأکید براین که همه برنامه‌های مساجد باید با محوریت روحانیت انجام شود، افزود: حضور مستمر روحانیت موجب غنای برنامه‌های فرهنگی و دینی در جامعه می‌شود./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات